کد خبر: ۲۲۸۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه استثنایی محمدرضا ساریخانی گفت: رشد اقتصاد کشور بعد از دو دهه رکود به 6.2 درصد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سید صولت مرتضوی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی 1403-1402 در مدرسه استثنایی محمدرضا ساریخانی گفت: بعد از دو دهه که رکود اقتصادی در کشور حاکم بود امسال رشد اقتصادی به 6.2 درصد رسید و این از برکات خدمات دولت سیزدهم است.

وی گفت: افزایش درآمد مالیاتی و بسترسازی رفع مشکلات اقتصادی، همزمان با رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری اتفاق افتاده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: دولت سیزدهم عضویت ایران در مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال می‌کند و رئیس جمهور در جلسه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل صدای ملت ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به گوش جهانیان رساند و سفر پرخیری به نیویورک داشته است.

مرتضوی همچنین در مورد نقش معلمی گفت: به گفته امام راحل شغل انبیا است و ارزش کار معلم بسیار بالاست.

وی با بیان برگزاری میز خدمت در این مراسم از سوی سازمان بهزیستی گفت: تلاش ما خدمت‌رسانی به جامعه معلولان و آسیب‌دیدگان و خانواده‌های آنهاست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد درخواست مدیر مدرسه استثنایی ساریخانی مبنی بر تقاضای کمک برای ساخت سالن ورزشی در کنار این مدرسه اظهار داشت: علی رأسی علی عینی، می‌پذیریم و ما هم نخودی در این آش می‌اندازیم، البته این مجموعه ورزشی با کمک خیرین ساخته می‌شود اما تأکید ما این است که ساخت سالن ورزشی فقط برای ساختن نباشد بلکه برای استفاده کردن انجام شود.

در این مراسم حسینی طریفی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور هم گفت: 105 هزار دانش آموز در 6 گروه معلولیت در کشور داریم، همچنین 50 هزار دانش‌آموز با اختلالات مختلف داریم که در مجموعه آموزش و پرورش استثنایی به این افراد مهارت‌آموزی و آموزش و حرفه‌آموزی ارائه می‌کنیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: هزار ردیف استخدامی از سازمان اداری و استخدامی برای به کارگیری افراد کاردرمان و گفتار درمان برای دانش‌آموزان استثنایی در نظر گرفته‌ایم.

حسینی طریفی همچنین از صدور مجوز برای ایجاد 811 مجوز مرکز جامع در کشور خبر داد و گفت:‌ در این مجتمع‌ها از پیش دبستانی تا آخر دبیرستان خدماتی به دانش آموزان استثنایی ارائه می‌شود.

همچنین علی محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی کشور به بحث نیاز به حمل و نقل دانش آموزان استثنایی و دریافت خدمات توان‌پزشکی در این مراکز تأکید کرد.

در پایان این مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی 1403-1402 در مدرسه استثنایی ساریخانی توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نواخته شد و دانش آموزان استثنایی در سر کلاس‌های خود حاضر شدند.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار