کد خبر: ۲۲۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
پرسپولیس پس از شکست مقابل النصر عربستان باید روز دوشنبه ۱۰ مهرماه جاری در قطر به مصاف تیم پرستاره الدحیل برود.

شاگردان یحیی گل محمدی در حالی برابر النصر عربستان قرار گرفتند که دقیقا ۲۰ روز هیچ بازی رسمی انجام نداده و در شرایط مسابقه نبودند.

آخرین بازی رسمی پرسپولیس روز چهارشنبه ۸ شهریور بود که شاگردان یحیی گل محمدی با ارائه یک فوتبال تماشایی و قدرتمندانه توانستند با نتیجه ۲ برصفر تیم فولاد خوزستان را در اهواز شکست دهند. چه بسا اگر تیم پرسپولیس ۵ یا ۶ روز بعد از فولاد به مصاف النصر عربستان می رفت، نتیجه عکس آن چیزی می شد که در پایان این دیدار به ثبت رسید اما گل محمدی و شاگردانش ۲۰ روز از شرایط مسابقه دور شدند.

این دوری از شرایط مسابقه حالا در آستانه دیدار با الدحیل قطر نیز تکرار شده است! بازی پرسپولیس و پیکان به دلایلی که مشخص نیست (حضور سلمانی، عمری و احمدی در بازی های آسیایی هانگژو) لغو شد تا این تیم حدود ۲ هفته مسابقه رسمی نداشته باشد. اتفاقی که چند سال پیش هم رُخ داده بود؛ در سال ۱۳۹۹ پرسپولیس قبل از بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل اولسان، ۲۰ روز را بدون مسابقه سپری کرد و در نتیجه، بازی فینال را دو بر یک به اولسان باخت.

تیم پرسپولیس که به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده بود، بار دیگر در این رقابت شکست خورد و با نتیجه ۱-۲ تسلیم تیم اولسان کره جنوبی شد. پرسپولیس که پس از حاشیه‌های فراوان توانست به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند، بار دیگر در این مرحله متحمل شکست شد. در آن دیدار مهدی عبدی در دقیقه ۴۵ برای پرسپولیس گل زد و جونیور در دقایق (۳+۴۵) و ۵۵ از روی نقطه پنالتی برای اولسان گلزنی کرد. نکته قابل تأمل آن که هر دو گل تیم اولسان از روی اشتباه فردی احمد نوراللهی و مهدی شیری بازیکنان وقت پرسپولیس حاصل شد. چه بسا اگر این دو بازیکن و همبازیان آنها در شرایط مسابقه بودند مرتکب آن اشتباهات عجیب و غریب نمی شدند و پرسپولیس هم می توانست سنت شکنی کرده و قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را جشن بگیرد.

حالا تاریخ دوباره تکرار شده و پرسپولیس همان تجربه تلخ را باز تکرار کرده است. بازی کردن برابر تیم های پرستاره آسیایی آن هم در شرایط دوری از مسابقه رسمی، زنگ خطر را برای یحیی گل محمدی و شاگردانش در آستانه دیدار با الدحیل قطر به صدا درآورده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار