کد خبر: ۲۲۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
صرافی ارز دیجیتال تبدیل امکان استفاده از معاملات تعهدی (مارجین) را برای همه کاربران خود فعال کرده است و کاربران با استفاده از این امکان می‌توانند حتی در شرایط ریزش بازار سود کنند و با استفاده از اهرم، سود خود را چندبرابر کنند.

معامله تعهدی تبدیل برای همه کاربران این صرافی فعال شد

صرافی ارز دیجیتال تبدیل امکان استفاده از معاملات تعهدی (مارجین) را برای همه کاربران خود فعال کرده است و کاربران با استفاده از این امکان می‌توانند حتی در شرایط ریزش بازار سود کنند و با استفاده از اهرم، سود خود را چندبرابر کنند.

بازار پرسود ارزهای دیجیتال در ایران بیش از ۱۵ میلیون کاربر دارد و توانسته‌ است طیف وسیعی از مردم کشورمان را جذب خود کند. بااین‌وجود بسیاری از امکانات معاملاتی مرسوم در این بازار بزرگ تا پیش‌ازاین به‌راحتی در دسترس این کاربران قرار نگرفته بود. در شرایطی که ایرانیان به خاطر تحریم‌های مالی امکان دسترسی بی‌دردسر به صرافی‌های بزرگ بین‌المللی را ندارند معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال در کشورمان جای خالی برخی ابزارهای معاملاتی را در صرافی‌های داخلی حس می‌کردند.

بازار مارجین یا معاملات تعهدی یکی از ابزارهایی است که تا مدتی پیش در هیچ یک از صرافی‌های ایرانی قابل‌دسترس نبود؛ اما مدتی است از سوی صرافی ارز دیجیتال تبدیل در اختیار معامله‌گران ارز دیجیتال ایرانی قرار گرفته است و در همین ابتدای کار با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

معامله تعهدی یا مارجین چیست؟

معامله تعهدی یا مارجین معامله‌ای است که طی آن می‌توانید با استفاده از اهرم، با مبلغی بسیار بیشتر از دارایی‌ فعلی‌تان وارد معامله شوید و در نتیجه از معامله خود سود بسیار بیشتری بگیرید. در این نوع معامله شما می‌توانید چند برابر دارایی خود را از صرافی قرض بگیرید و حداکثر استفاده را فرصت‌های معاملاتی خوبی که برایتان اتفاق می‌افتد ببرید.

ویژگی مهم دیگر معاملات تعهدی یا مارجین این است که می‌توانید در دو سوی بازار معامله باز کنید. این یعنی مجبور نیستید منتظر صعودی‌شدن بازار و افزایش قیمت ارز دیجیتال بمانید و می‌توانید حتی از ریزش بازار و کم‌شدن قیمت یک ارز دیجیتال نیز سود ببرید.

چرا ورود معاملات تعهدی به صرافی‌های ایرانی اهمیت دارد

باتوجه‌به این‌که بازار ارزهای دیجیتال بازاری مدرن و جدید است انتظار کاربران این است که بتوانند همگام و هم‌زمان با کاربران سایر کشورها به ابزارهای و امکانات معاملاتی مدرن دسترسی داشته باشند و در مقایسه با این کاربران احساس ضعف نکنند؛ بنابراین به نظر می‌رسد این وظیفه صنعت ارز دیجیتال در ایران است که هر چه سریع‌تر چنین امکاناتی را برای تریدرهای موفق ایرانی فراهم کند تا بتوانند در سطح بین‌المللی فعالیت‌ کنند و به خاطر وجود تحریم‌ها خلأ امکانات را تجربه نکنند.

معاملات تعهدی یا مارجین در صرافی تبدیل

در حال حاضر تبدیل اولین صرافی ارز دیجیتال ایرانی است که امکان استفاده از همه امکانات معاملات تعهدی را برای تمامی کاربران خود فعال کرده است.

ورود به معامله مارجین در صرافی تبدیل بسیار ساده است. کافی است در اپلیکیشن یا وب‌سایت تبدیل ثبت‌نام کنید، وارد کیف پول خود شوید و از زبانه معامله تعهدی این نوع معاملات را برای خود فعال کنید. ازاین‌پس به‌راحتی هر زمان که بخواهید می‌توانید از این ابزار برای بهبود معاملات خود استفاده کنید.

ویژگی‌های معامله تعهدی در صرافی تبدیل

همان‌طور که گفتیم معامله تعهدی دو ویژگی مهم و اساسی دارد که باتوجه‌به نیازهای کاربران ایرانی در صرافی تبدیل به طور کامل پیاده‌سازی شده است.

بازی دو سر سود؛ از ریزش بازار هم می‌شود سود گرفت

اگر سابقه معامله در بازارهایی همچون بورس یا استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی را داشته باشید احتمالاً تا پیش‌ازاین همیشه مجبور بوده‌اید برای سود کردن منتظر صعودی‌شدن بازار و افزایش قیمت سهام یا ارز دیجیتال موردنظر خود باشید.

این موضوع باعث می‌شد در شرایط بازار نزولی نتوانید موقعیت معاملاتی خوبی پیدا کنید و تا حد زیادی کاربران را در مورداستفاده از بازارهای مالی به عنوان درآمد پایدار ناامید می‌کرد. تریدرها در هنگام نزول بازار مدت‌ها باید منتظر می‌ماندند تا ببینند کی دوباره صعود آغاز می‌شود تا بتوانند از بازار سود خود را بگیرند و درآمد کسب کنید. اما معاملات تعهدی تبدیل این بازی را به هم زده است. با استفاده از معاملات تعهدی تبدیل می‌توانید به‌راحتی از ریزش بازار هم همانند صعود آن سود ببرید. در این معاملات می‌توانید موقعیت فروش تعهدی یا Short Sell باز کنید و در بازار نزولی هم کسب درآمد کرده و یک گام از دیگر معامله‌گران ایرانی جلوتر باشید.

اهرم سکوی پرتابی برای سود چندبرابری

ویژگی مهم دوم معاملات تعهدی یا مارجین وجود اهرم است. این اولین‌بار در است که در ایران استفاده از اهرم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. معامله‌گران در معاملات تعهدی صرافی تبدیل می‌توانند با استفاده از اهرم ۱۰ برابری، تا ۱۰ برابر دارایی‌های خود را وارد معامله کنند و از موقعیت‌های معاملاتی ویژه‌ای که برایشان پیش می‌آید تا ۱۰ برابر سود بیشتر بگیرند.

در واقع صرافی تبدیل این مبلغ را به کاربر قرض می‌دهد تا بتواند با چند برابر سرمایه خود ترید کند و دیگر هرگز حسرت کم‌بودن سرمایه‌‌اش را نخورد. این ابزار به تریدرها این امکان را می‌دهد که اگر معامله‌گر قابلی باشند بتوانند دارایی‌های خود را با سرعت بسیار بیشتری رشد دهند و سرمایه خود را در مدت بسیار کوتاهی حتی چندبرابر کنند.

هم‌اکنون این قابلیت در ۱۸ بازار صرافی تبدیل از جمله بازار تتر-تومان در دسترس کاربران است. از آنجا تتر همان دلار دیجیتال است، معامله‌گران در بازار تتر-تومان می‌توانند چندین برابر نوسانات قیمت دلار سود کسب کنند.

معامله تعهدی یکی از خواسته‌های همیشگی معامله‌گران ایرانی بوده است. هم‌اکنون این خواسته در صرافی تبدیل برآورده شده و کاربران می‌توانند در هر دو جهت بازار به معامله بپردازند. دیگر نیازی نیست که منتظر رشد قیمت بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال باشید!

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار