کد خبر: ۲۲۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
در حالی در بازار خودرو خریداران منتظر کاهش بیشتر قیمت هستند و هنوز بازار خرید خودرو راکد است، خودروسازان با کند کردن روند عرضه خودرو در تلاش هستند، روند ریزشی قیمت خودرو را متوقف کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در طول دو روز گذشته خبرهای مختلفی مبنی بر تغییر عرضه خودرو در سامانه یکپارچه مطرح شده است که همین موضوع بلاتکلیفی مردم را در خرید خودرو آن هم با قیمت کارخانه افزایش داده است اما نکته مهم اینجاست ثبات نرخ ارز باعث شده تا اظهارات ضد و نقیض مسئولین وزارت صمت در مورد قیمت و تغییر سازوکار فروش خودرو تاثیری بر بازار نداشته باشد و عملاً هنوز مردم تمایلی به خرید خودرو ندارند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد درحال حاضر هنوز مردم خوشبین به حضور خودروهای وارداتی در بازار هستند و به همین دلیل دست از خرید کشیده‌اند تا به واسطه حضور خودروهای وارداتی ریزش قیمتی در انواع محصولات بوجود آید.

اما در این شرایط خودروسازان نیز برای جبران ضرردهی و جلوگیری از لغو قراردادهای مردم، عرضه محصولات را به بازار محدود کرده‌اند به نوعی خودرویی وارد بازار نمی‌شود تا ریزش قیمتی بیشتری اتفاق بیفتد.

به اعتقاد فعالان بازار اگر عرضه افزایش پیدا کند کاهش قیمت‌ها بیشتر می‌شود و در این شرایط مصرف کننده ترجیح می دهند خرید خود را از بازار آزاد انجام دهد تا ماه‌ها معطل خودروساز برای تحویل خودروی ثبت‌نامی نباشد.

نام خودرو قیمت امروز 8 مهرماه
پژو پارس 501 میلیون تومان
پژو 207 تیپ پنج 525 میلیون تومان
رانا پلاس 500 میلیون تومان
تارا اتوماتیک 755 میلیون تومان
سورن پلاس 545 میلیون تومان
دنا پلاس 633 میلیون تومان
ساینا S اتوماتیک 405 میلیون تومان
کوئیک R 340 میلیون تومان
شاهین تیپ یک 545 میلیون تومان
کوئیک 336 میلیون تومان
جک S5 1میلیارد و 315 میلیون تومان
جک J4 737 میلیون تومان
دیگنیتی پرایم یک میلیارد و 550 میلیون تومان
رسپکت 1 میلیارد و 172 میلیون تومان

انتهای پیام/

برچسب ها: خودرو ، قیمت خودرو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار