کد خبر: ۲۲۸۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
نگاهی به گزارش عملکرد ایران خودرو در شهریورماه نشان می‌دهد که تیراژ فروش شرکت در این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. اما درآمد ماهانه شرکت از این الگو پیروی نکرد و به دنبال افزایش نرخ محصولات حرکت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نگاهی به عملکرد ایران خودرو در شهریورماه حاکی از آن است که تعداد تولید و فروش شرکت نسبت به ماه  گذشته افزایش و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. در ماه‌های گذشته نیز این موضوع دیده می‌شد و ادامه این روند در نیمه دوم سال جاری کار را برای ایران خودرو به شدت دشوار خواهد کرد.

کارنامه ایران خودرو در شهریور 1402

بررسی دقیق‌تر گزارش ماهانه «خودرو» در شهریورماه نشان می‌دهد، شرکت در این ماه 44 هزار و 542 دستگاه خودرو تولید کرده که در مقایسه با تولید 36 هزار و 832 دستگاهی مردادماه حدود 21 درصد افزایش داشته است. البته باید گفت ایران خودرو در مدت مشابه سال گذشته 45 هزار و 389 دستگاه خودرو تولید کرده بود که حدود دو درصد بیشتر از تیراژ کنونی بوده است.

البته در سمت فروش، این ارقام با شدت بیشتری تکرار شد؛ مقایسه تیراژ فروش ایران خودرو در دو ماه شهریور و مردادماه سال جاری حاکی از آن است که این پارامتر در بازه زمانی مذکور جهش حدود 46 درصدی را پشت سر گذاشته است. در نگاه اول شاید بتوان به ایران خودرو در بخش فروش شهریور نمره قبولی داد، اما باید گفت تیراژ فروش شرکت در شهریور امسال نسبت به شهریور 1401 بیشتر از 20 درصد کاهش داشت و از 51 هزار و 237 دستگاه به 40 هزار و 942 دستگاه رسیده است. لازم به ذکر است تیراژ فروش ایران خودرو در مردادماه امسال 27 هزار و 989 دستگاه ثبت شده بود.

تولید و فروش

افزایش نسبی درآمد ایران خودرو

نگاهی به گزارش شهریورماه ایران خودرو نشان می‌دهد درآمد ماهانه «خودرو» در این ماه جهش بزرگی را پشت سر گذاشته است. چرا که از یک طرف افزایش فروش نسبت به مرداد و از طرف دیگر افزایش قیمت خودرو به این امر کمک کردند.

درآمد ماهانه

با توجه به این گزارش، ایران خودرو در شهریورماه امسال 32 هزار و 563 میلیارد تومان از فروش محصولات خود درآمد داشته که در مقایسه با درآمد 9 هزار و 157 میلیارد تومانی مرداد 1402 بیشتر از 255 درصد افزایش داشته است. همچنین درآمد شهریورماه شرکت در مقایسه با مبلغ فروش 19 هزار و 53 میلیارد تومانی ایران خودرو در شهریور سال گذشته بیشتر از 70 درصد بالا رفته است. این در حالی‌ست که تعداد فروش شرکت در این مدت کاهش 20 درصدی را پشت سر گذاشته است. بنابراین ایران خودرو افزایش درآمد خود را در این ماه مدیون افزایش قیمت خودرو است.

نرخ فروش ایران خودرو

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار