کد خبر: ۲۲۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
فارس : «متا»، مالک فیس‌بوک و اینستاگرام، در سال گذشته به دلیل نقض قوانین مربوط حفاظت از داده اتحادیه اروپا در مورد حریم خصوصی کودکان، بیش از ۴۰۰ میلیون دلار جریمه شد.

۲ منبع آگاه به رویترز گفتند متا ۲ در حال برنامه ریزی برای اخراج کارکنان واحد آزمایشگاه واقعیت متاورس‌گرای خود است که بر ایجاد سیلیکون سفارشی متمرکز هستند.

رویترز گزارش داد، کارمندان طی پستی در تالار گفتگوی داخلی متا (ورک‌پلیس)از اخراج کارکنان مطلع شدند. یکی از این منابع گفت که در این پست گفته شده که تا اوایل صبح چهارشنبه در مورد وضعیت خود با شرکت مطلع خواهند شد.

نسخه پولی اینستاگرام و فیس‌بوک در راه است

سخنگوی متا از اظهارنظر در مورد این برنامه ها خودداری کرد.

اگر اخراج ها زیاد باشند، می‌توانند پروژه مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی، برای ساخت محصولات واقعیت افزوده و واقعیت مجازی که امکان دسترسی به مجموعه‌ای از جهان‌های مجازی همه جانبه معروف به متاورس را ممکن می‌سازد، مختل کند.

این واحد از متا که تقریباً 600 کارمند دارد، روی توسعه تراشه‌های سفارشی برای تجهیز دستگاه‌های متا جهت انجام وظایف منحصربه‌فرد و کارآمدتر کار می کند. زمانی که متا از بهار امسال یک مدیر اجرایی جدید را  برای رهبری واحد استخدام کرد، تجدید ساختار این واحد انتظار می رفت.

یک واحد تولید تراشه جداگانه در بخش زیرساخت متا که بر روی کار هوش مصنوعی متمرکز است نیز با موانعی روبرو شده است. مدیر اجرایی ناظر بر این تلاش ها هفته گذشته اخراج خود را اعلام کرد، اگرچه متا شخص دیگری را برای تصدی مسئولیت او و ادامه این تلاش ها منصوب کرده است.

متا در حال حاضر مجموعه‌ای از هدست‌های واقعیت ترکیبی به نام کوئست و عینک‌های هوشمند می‌سازد که توسط برند ری بن طراحی شده‌اند و می‌توانند ویدئو را پخش کنند و از طریق دستیار مجازی هوش مصنوعی جدید با کاربران صحبت کنند. این شرکت هفته گذشته در کنفرانس سالانه کانکت خود، نسخه‌های جدید عینک هوشمند و هدست کوئست مشتری مدار خود، کوئست3 را معرفی کرد.

به گفته یکی از منابع، این شرکت همچنین در حال کار بر روی عینک‌های واقعیت افزوده چالش‌برانگیز و کم حجم تر است که بیشتر شبیه عینک‌های معمولی هستند. این منبع گفت که اولین نسخه از آن محصول قرار است سال آینده تکمیل شود، اگرچه متا در ابتدا گفت برنامه ریزی نکرده است که آن را به طور گسترده در دسترس مصرف کنندگان قرار دهد.

متا از نوامبر سال گذشته حدود 21هزار فرد را اخراج کرده زیرا تلاش می کند به سرمایه گذاران اطمینان دهد که هزینه ها را در بحبوحه کاهش رشد درآمد و تورم بالا کاهش می دهد.

یک خبر بد برای کاربران اینستاگرام و فیس بوک

زاکربرگ در بیانیه‌ای در ماه مارس گفت که بخش عمده اخراج‌های امسال در بهار اتفاق می‌افتد، اما در تعداد کمی از موارد، ممکن است تا پایان سال تکمیل این تغییرات طول بکشد.

متا در سال گذشته به دلیل نقض قوانین مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا در مورد حریم خصوصی کودکان بیش از 400 میلیون دلار جریمه شد که همین ضررهای مالی هم باعث شده وادار به اخراج کارکنانش شود. این شرکت در این راستا مجبور به قبول کردن توافق با این اتحادیه و انجام به روز رسانی‌هایی در جهت تعدیل محتوا و رعایت قوانین در مورد کودکان شد. تعداد زیادی کشور در سراسر جهان قوانین و مقرراتی را برای حفاظت از حقوق داده‌های کاربران تعیین کرده‌اند. این قوانین نه تنها به افراد حق کنترل و مدیریت داده‌های خود را می‌دهند، بلکه در مورد پلتفرم‌های بزرگ نیز تعهداتی را برای رعایت حقوق داده‌های کاربران اعمال می‌کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار