کد خبر: ۲۲۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
مهر : مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: منشأ گرد و خاک امروز کانون‌های داخلی در تالاب بین المللی گاوخونی، مسیر خشک بستر زاینده رود و اراضی رها شده به علت کم آبی و خشکی است که با وزش باد گرد و خاک انتشار می‌یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وقوع توفان و خیزش گردوخاک از کانون‌های داخلی سبب کاهش میدان دید در مناطق مختلف استان اصفهان شده است.

منصور شیشه فروش اظهار داشت: صبح امروز وقوع توفان لحظه‌ای در مناطق غرب، جنوب و شرق استان اصفهان به فعال شدن و خیزش کانون‌های گرد و خاک داخلی منجر شده و سبب کاهش میدان دید و کیفیت هوا در اردستان، سجزی، ورزنه، اتوبان شرق و فرودگاه شهید بهشتی اصفهان شده است.

آماده باش در ۵ استان کشور

وی ادامه داد: همچنین هواشناسی اصفهان وقوع تند باد و گرد و خاک را در شهرستان‌های سمیرم، دهاقان، شرق اصفهان، شهرضا و کوهپایه، هرند، جرقویه و نائین، مبارکه، زرین شهر، فلاورجان و چادگان، اصفهان و مناطق مرکزی تا پایان وقت امروز را پیش‌بینی کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: منشأ گرد و خاک امروز کانون‌های داخلی در تالاب بین المللی گاوخونی، مسیر خشک بستر زاینده رود و اراضی رها شده به علت کم آبی و خشکی است که با وزش باد گرد و خاک انتشار می‌یابد.

مشهد تعطیل شد

توفان گردوخاک اصفهان را درنوردید/گاوخونی و زاینده‌رود منشا ریزگرد

شیشه فروش با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۵۲ روز هوای ناسالم در شهر اصفهان ثبت شده است، افزود: علت افزایش شمار روزهای آلوده در شش ماهه اول سال، فعالیت کانون‌های گردوغبار و ریزگردها بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درخصوص ناپایداری‌های جوی ۲۴ ساعت پیش رو هشدار داد: هم استانی‌ها حتماً اصول ایمنی تردد در محورهای جاده‌ای را با توجه به کاهش میدان دید رعایت کنند. همچنین حفاظت سازه‌های ناپایدار و داربست‌ها در برابر وزش باد شدید الزامی است.

وی با اشاره به کاهش کیفیت هوا بر اثر گردوخاک به هموطنان توصیه کرد: افراد بویژه گروه‌های آسیب پذیر مانند سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان زیر پنج سال از تردد غیر ضرور در فضای باز خودداری کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار