کد خبر: ۲۲۸۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
با گذشت چند ماه از مطرح شدن موضوع ارائه سیم‌کارت بدون فیلتر به گردشگران خارجی به تازگی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده است تا این لحظه چیزی به اسم سیم‌کارت گردشگری وجود خارجی ندارد.

پایان ماجرای سیم‌کارت های جنجالی گردشگری

سیم‌کارت گردشگری اطلاعات مربوط به جاذبه‌های گردشگری ایران را در اختیار استفاده‌کنندگان قرار می‌دهد، به اینترنت دسترسی آسان‌تری دارد و دارای مالتی مدیا، GPS و با قابلیت یک Handbook است. همچنین هزینه رومینگ تلفن همراه در ایران گران است و استفاده از سیم‌کارتی که در آن اطلاعات گردشگری ایران تجمیع شده، حتما بیشتر به کار گردشگران خواهد آمد؛ این سیم‌کارت‌ها اعتباری و با مهلت یک تا دو ماه هستند که فقط در ایران کاربرد دارند.

این اولین باری نیست که موضوع ارائه سیم‌کارت گردشگری به گردشگران خارجی در ایران مطرح می‌شود؛ بعد از حواشی رخ داده پس از اعلام این موضوع از سوی یک مقام مسئول در سال گذشته، وزارت ارتباطات توضیحاتی را در همان روزهای نخستین ارائه کرد.

این وزارت‌خانه در اسفندماه سال ۱۴۰۱ اعلام کرد میزان نصب و استفاده پیام رسان‌ها و شبکه اجتماعی داخلی در میان کاربران ایرانی همچنان روبه گسترش است اما برای گردشگران خارجی که مدت کوتاهی به ایران سفر می‌کنند و دایره ارتباطات آنها با هموطنان خودشان در سکوهایی است که مطابق مقررات داخلی، آن سکوها دچار محدودیت‌هایی است، درخواست‌هایی مطرح شده اما در حد پیشنهاد بوده و درباره آن تصمیم‌گیری نشده است.  

پس از آن عزت‌الله ضرغامی- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعد از حواشی پیش آمده درباره این موضوع گفت که طرح ارائه سیم کارت بدون فیلتر به گردشگران پیشنهاد او بوده و معتقد است گردشگران باید حداقل خدمات را دریافت کنند.

حال در شرایطی که چندی پیش علی‌اصغر شالبافیان -معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی- خبر از تصویب طرح سیم‌کارت گردشگری در کارگروه رفع مصادیق مجرمانه دادستانی کل کشور داده بود، عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت اعلام کرد چیزی به نام سیم کارت گردشگری وجود ندارد.

براساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وی گفت: از نظر ما در وزارت ارتباطات هر کسی که وارد خاک جمهوری اسلامی بشود، اپراتورهایمان  با بیش از ۲۵۰ و ۲۶۰ اپراتور قرارداد رومینگ دارند. یعنی هر کسی که وارد کشور می‌شود می‌تواند اینترنت کشور خود را فعال کند بنابراین با همان کیفیت به اینترنت دسترسی دارد و هر محدودیتی که در آنجا وجود دارد اینجا هم هست و اگر عدم محدودیتی هم وجود داشته باشد، در ایران هم همانگونه است.

او در ادامه سخنانش تأکید کرد: چیزی به اسم سیم‌کارت گردشگری نداریم؛ در واقع تا این لحظه چیزی به اسم سیم‌کارت گردشگری وجود خارجی ندارد و از نظر ما در وزارت ارتباطات گردشگران مشکلی ندارند و درحال پیگیری هستیم که هر کسی که وارد کشور می‌شود، از ظرفیت رومینگ استفاده کند و مشکل وی حل شود. از نظر ما مشکلی وجود ندارد اما اگر کشوری در لیست رومینگ قرار نداشت، باید برای آن تدبیری کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار