کد خبر: ۲۲۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
واکنش نماینده مجلس به اجلاس سران جی یی سی اف
رئیس کمیته نفت و گاز مجلس گفت: دولت یازدهم توانست در تعامل با جامعه بین الملل، جایگاه خوبی برای کشور ایجاد کند. از این رو، جایگاه جدید در تقویت نگرش مثبت اعضای مجمع جی یی سی اف نسبت به ایران تاثیرگذار بوده است.
  • نادر فریدونی  امروز (یکشنبه یکم آذرماه) با اشاره به برگزاری اجلاس فوق العاده وزارتی و عادی وزرای نفت و انرژی مجمع کشورهای صادرکننده گاز در تهران افزود: براساس شاخصهای فنی، اقتصادی و سیاسی، ایران از کشورهای تاثیرگذار این مجمع ارزیابی می شود. بنابراین، ظرفیتهای تاثیرگذاری در ایران وجود دارد.

  • عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: دولت یازدهم توانست با تعامل با دیگر کشورها، تحرک و جایگاه خوبی برای کشور ایجاد کند. از این رو، جایگاه جدید در تقویت نگرش مثبت اعضای مجمع جی یی سی اف نسبت به ایران تاثیرگذار بوده است.

    وی گفت: در تحقق این جایگاه، تایید برجام در کشور نیز تاثیرگذار بوده است، البته این نگرش مطلوب تنها معطوف به حوزه گاز نیست و به مسائلی مانند سرمایه گذاری نیز تسری می یابد.

    رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی افزود: شاخصهای علمی و برنامه ایران برای دستیابی به رشد اقتصادی از جمله تولید بیشتر نفت و گاز در مجموع بر روند تاثیرگذاری ایران بر مجامع بین المللی حوزه انرژی از جمله مجمع جی یی سی اف موثر است.

    این نماینده مجلس نهم، امنیت اقتصادی و سیاسی ایران را نیز شاخصی برجسته برای تاثیرگذاری ارزیابی کرد و گفت: شاهد تحولاتی خوب در منطقه نیستیم و این در حالی است که ایران در غرب آسیا از امنیت همه جانبه برخوردار است.

    رئیس کمیته نفت و گاز مجلس در خصوص پایان سهمیه بنزین ٧٠٠ تومانی نیز گفت: تک نرخی شدن سوخت مزیتهای اقتصادی دارد و باید بنزین را به قیمت منطقی آن نزدیک کرد، زیرا دولت به این حامل انرژی هم اکنون یارانه پرداخت می کند اما در این میان باید به موضوع خانواده های کمتر برخوردار توجه لازم  بشود.

     نشست فوق العاده وزارتی و عادی کشورهای عضو جی یی سی اف دیروز در تهران برگزار شد.    

  • منبع:شانا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار