کد خبر: ۲۲۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
تحقیقات نشان می‌دهد که 94 درصد از جمعیت جامعه از اینترنت استفاده می‌کنند و 74 درصد از این تعداد هر روز آنلاین هستند. این آمارها همواره در حال رشد هستند و روزانه تعداد بیشتری به آن‌ها ضافه می‌شود. با توجه به این تحولات داشتن یک وبسایت اهمیت زیادی برای بهبود کسب و کار شما دارد و تلاش برای موفقیت کسب و کار در نهایت موفقیت شما را رقم می‌زند.

مهم‌ترین عوامل موفقیت کسب و کار شما در اینترنت

تحقیقات نشان می‌دهد که 94 درصد از جمعیت جامعه از اینترنت استفاده می‌کنند و 74 درصد از این تعداد هر روز آنلاین هستند. این آمارها همواره در حال رشد هستند و روزانه تعداد بیشتری به آن‌ها ضافه می‌شود. با توجه به این تحولات داشتن یک وبسایت اهمیت زیادی برای بهبود کسب و کار شما دارد و تلاش برای موفقیت کسب و کار در نهایت موفقیت شما را رقم می‌زند. سایت برای ایجاد اعتماد، ارائه پشتیبانی، فروش بهتر، برندسازی، ارتقا روابط تجاری و بسیاری از مزایای دیگر مفید خواهد بود. تمام این موارد صاحبان کسب و کار را بر آن داشته است که برای ایجاد یک سایت و بهبود و ارتقا آن تلاش کنند. اگر شما هم جز کارفرماهایی هستید که برای بهبود سایت خود تلاش می‌کنند، در این مقاله مهم‌ترین عوامل موفقیت کسب و کار در اینترنت را به شما آموزش می‌دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

عوامل موفقیت کسب و کار شما در بستر وب

ایجاد محتوای باکیفیت

اصولا افراد برای پیدا کردن محتوایی که در پی آن هستند، به سایت شما هدایت می‌شوند. پس تهیه محتوا ارزشمند یکی از مهم‌ترین اهدافی است که در مسیر راه‌اندازی سایت باید به آن توجه کنید. کیفیت محتوای شما نه تنها نقش مهمی در تبدیل بازدیدکننده به اعضای ثابت سایت دارند که به طور مستقیم روی ربته‌دهی موتور جستجو هم تاثیر می‌گذارند. تولید محتوای خوب زمان‌بر و هزینه‌بر است اما مطمئن باشید که این هزینه با جذب ترافیک بیشتر و باکیفیت خیلی زود جبران می‌شود.

ساده و گویا بودن

طراحی رابط کاربری یکی از مهم‌ترین مراحلی است که در طراحی سایت به آن توجه می‌شود. سایت باید طوری طراحی شود که کاربر به سادگی بتواند به بخش‌های مورد نیازش دسترسی پیدا کند و همچنین بتواند به بخش‌هایی که شما می‌خواهید هدایت شود. برای اینکه مطمون شوید کاربر به سادگی از سایت استفاده می‌کند، بهتر است ابتدا با یک جامعه آماری کوچک بخش‌های مختلف سایت را تست کرده و مطمئن شوید که چیدمان سایت به درستی انجام شده است.

می‌توانید از آن‌ها بخواهید که یک کار ساده در سایت انجام دهند. برای مثال برای یک مقاله کامنت بگذارند یا یک محصول را به سبد خرید اضافه کنند یا از گزینه تماس با ما استفاده کنند و سپس از آن‌ها بپرسید که نظرشان در خصوص وضعیت سایت چیست و آیا گیج‌کننده یا مبهم است یا نه. دقت کنید که جامعه آماری شما باید متشکل از افراد مختلف باشد و کسانی که کمتر از سایت و فضای مجازی استفاده می‌کنند هم در این جامعه حضور داشته باشند.

دسترسی

افراد با دستگاه‌های مختلف از موبایل‌های اندرویدی تا آیفون و لپ‌تاب و رایانه و با مرورگرهای مختلف از مرورگرهای قدیمی تا جدید به سایت شما هدایت می‌شوند. شما باید مطمئن شوید که تمام قسمت‌های سایت شما برای تمام کاربران قابل دسترسی باشد. حتی اگر سایت شما با تمام جزئیات و جلوه‌های دیداری به نمایش درنیاید، باز هم باید مطمئن شوید که سایت به شیوه درست و قابل استفاده برای کاربران در دسترس قرار بگیرد.

طراحی جذاب

همه می‌خواهند بهترین سایت را داشته باشند درحالی که اولین چیزی که کاربران متوجه آن می‌شوند، طراحی و جلوه سایت است. از طرفی مردم در طول روز به سایت‌های مختلفی سر می‌زنند که با این وجود جلب توجه آن‌ها بسیار سخت می‌شود. پس شما باید به طراحی سایت و همچنین خاص و متفاوت بودن آن توجه داشته‌باشید. به عنوان یک کسب و کار می‌توانید از عکس‌های فضای کاری خودتان استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید از خدمات عکاسی تبلیغاتی استفاده کرده و اجازه دهید یک عکاس حرفه‌ای عکس‌های لازم را برای شما ثبت کرده و در اختیارتان قرار دهد.

آپدیت‌های منظم

با محبوب‌تر شدن شبکه‌های اجتماعی، کاربران از شما انتظار دارند که سایت‌تان منظم و با مطالب باکیفیت آپدیت شود. همچنین آن‌ها

می‌خواهند که اطلاعات تازه و مفید را در سایت شما ببینند. به این ترتیب کاربران نیازی به استفاده از سایت‌های رقیب نداشته و کاربران وفادار سایت شما باقی می‌مانند.

به مردم دلیلی برای بازگشت بدهید

برخی از سایت‌ها فقط می‌خواهند که مردم یک بار از سایت آن‌ها دیدن کنند. اما یکی از رازهای موفقیت سایت شما این است که دلیلی برای بازگشت به مردم بدهد. برای مثال مطالب سریالی در سایت منتشر کنید تا کاربران برای بررسی دنباله آن به سایت شما سر بزنند. یا اینکه کیفیت مطالب را بالا ببرید و مطلب دسته اول و مطالبی که در سایت‌های دیگر پیدا نمی‌شوند در سایت منتشر کنید تا کاربران بدانند که سایت شما سایت مفیدی است و نباید آن را گم کنند. به همین سادگی شما می‌توانید کاربران ثابت و وفادار پیدا کنید.

بودجه کافی کنار بگذارید

من سایت‌های زیادی را می‌شناسم که می‌خواند در بستر وب رشد کنند اما کاری برای سایت‌شان نمی‌کنند. برای موفقیت سایت نیاز دارید که سایت‌های رقیب را آنالیز کرده و از نوع فعالیت آن‌ها باخبر شوید. همچنین لازم است که چندین پروفایل رسانه‌های اجتماعی را مدیریت کنید و آن‌ها را پیش ببرید. ممکن است لازم شود سفارش پروژه سئو ثبت کنید و اجازه دهید یک فرد متخصص به سئو سایت رسیدگی کند. ممکن است به قالب تازه یا اصلاح کد‌های سایت نیاز پیدا کنید. همچنین با پیشرفت سایت به تعداد مطالب بیشتری برای انتشار نیاز دارید. به هرحال باید بودجه کافی بری تمام این کارها کنار بگذارید.

اصول سئو را یاد بگیرید

به عنوان وبمستر و صاحب سایت لازم است با اصول کلی سئو آشنا شوید. اگر نمی‌خواهید مجبور شوید که ادمین استخدام کنید، لازم است از به بررسی سئو سایت پرداخته و به صورت مرتب به بهبود و ارتقا رتبه سایت رسیدگی کنید. مطمئن شوید که موتورهای جستجو می‌توانند مطالب سایت شما را بررسی کنند و مطمئن شوید که استانداردهای اولیه سئو در سایت‌تان رعایت شود. به یاد داشته باشید که سئو تنها به سئو محتوا خلاصه نمی‌شود و جنبه‌های فنی هم دارد. باید مطمئن باشید که محتوای شما مرتب ایندکس می‌شود.

لندینگ پیچ‌های سایت را بهینه کنید

لندینگ پیج‌ها ابزارهای خوبی برای کمپین‌ها هستند. کمپین‌هایی مانند تبلیغات PPC ، تبلیغات ایمیل ، تلاش های بازاریابی ورودی و موارد دیگر از این دست است. بهتر است سیستمی داشته باشید که بتواند لندینگ پیج‌ها را کنترل کرده و فهرست بندی را تنظیم کنید و این صفحات را از مسیرهای عادی سایت جدا کنید.

یک لیست ایمیل ایجاد کنید

تهیه یک لیست کامل و کاربردی از ایمیل‌ها جدا از مزایایی که برای سایت خودتان دارد، یک دارایی ارزشمند است که در حوزه‌های دیگر دیجیتال مارکتینگ هم می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. پس در جمع آوری لیست ایمیل و به روز نگه داشتن لیست دقت کنید. می‌توانید برای ابراز علاقه به مشتریانی که به تازگی از شما خرید کرده‌اند یا به سایت‌تان سر زده‌اند از آن‌ها استفاده کنید یا خبر انتشار مطالب جدید را به آن‌ها بدهید. این لیست یک کانال ارتباطی بین شما و کاربران پیج‌تان خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار