کد خبر: ۲۲۹۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
سخنگوی صنعت برق از ورود بخش صنعت به حوزه تجدیدپذیرها خبر داد و گفت: طبق آخرین آیین نامه فرآیند صدور مجوزهای لازم برای احداث این نیروگاه ها توسط صنایع انرژی بر کشور تسریع شده و صنایع کشور می توانند با سرعت بیشتری نسبت به تکمیل نیروگاههای خود اقدام کنند.

ورود بخش صنعت به حوزه توسعه تجدیدپذیرها

سخنگوی صنعت برق از ورود بخش صنعت به حوزه تجدیدپذیرها خبر داد و گفت: طبق آخرین آیین نامه فرآیند صدور مجوزهای لازم برای احداث این نیروگاه ها توسط صنایع انرژی بر کشور تسریع شده و صنایع کشور می توانند با سرعت بیشتری نسبت به تکمیل نیروگاههای خود اقدام کنند.

مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به لزوم توسعه تجدیدپذیرها با توجه به ناترازی صنعت برق، اظهار کرد: آیین نامه اجرایی ماده ۴ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق در خصوص احداث نیروگاه توسط صنایع انرژی بر کشور به تصویب هیات دولت رسید.

به گفته وی بر اساس ماده ۴ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق کشور، آیین نامه صنایع انرژی بر که شامل صنایع بزرگ فلزی، معدنی، پتروپالایشی و شیمیایی هستند موظف به احداث حداقل ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تا پایان سال ۱۴۰۴ هستند.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه در تابستان سال جاری ۶۷۵ مگاوات از ظرفیت این نیروگاه ها وارد مدار شد و انتظار می‌رود که  تا سال آینده این مقدار به ۱۷۱۲ مگاوات افزایش یابد، گفت: بر اساس آیین نامه اجرایی ماده ۴ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق که در روز گذشته به تصویب هیات وزیران رسید، وظایف مشخصی برای تسهیل صدور مجوزهای لازم اعم از مجوز محیط زیست، تخصیص سوخت و تخصیص آب و اتصال به شبکه، توسط نهادهای مربوطه مشخص شده که امید است با انجام به موقع این وظایف، نیروگاه های صنایع در اسرع وقت به شبکه سراسری برق کشور متصل شوند و در نتیجه مصرف برق آنها از روی شبکه سراسری برق برداشته خواهد شد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه مصوبه دیگری برای تامین منابع خرید برق تولیدی نیروگاه‌های تجدیدپذیر، انجام شد تا از محل صرفه‌جویی همین نیروگاه، منابعی در اختیار آنها قرار بگیرد، گفت: با تصویب آیین‌نامه اجرایی توسعه صنعت برق شرایطی را برای صنایع بزرگ و انرژی‌بر فراهم کردیم تا در احداث نیروگاه‌های حرارتی مشارکت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مشوق‌ها و توجیه اقتصادی لازم برای ساخت این نیروگاه‌ها پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: این صنایع موظف شدند تا ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی و تجدیدپذیر ایجاد کنند .

به گفته سخنگوی صنعت برق با اجرای این طرح نه تنها به شبکه سراسری برق کشور کمک خواهد شد، بلکه صنایع نیز برق مطمئن برای تولید خواهند داشت و اتفاقات خوبی در حوزه تجدیدپذیرها رقم می‌خورد.

رجبی مشهدی با اشاره به پتانسیل‌های ایران در حوزه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، گفت: توسعه تجدیدپذیرها در ایران نیازمند سرمایه بود که با ورود بخش صنعت به این حوزه می‌توان به توسعه انرژی پاک امیدوار بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار