کد خبر: ۲۲۹۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات ورزشی تفریحی ایثارگران در بخش آقایان ۲۹ مهرماه با حضور سید محمد میرکاظمی مدیرکل امور ورزش و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و سایر مسئولان به همت سازمان ورزش و جوانان و هیات آمادگی جسمانی شهرستان ساوجبلاغ در سالن شهید باهنر مجموعه فرهنگی و تفریحی ایثار شهرستان ساوجبلاغ استان البرز برگزار شد.

اختتامیه سومین دوره مسابقات ورزشی تفریحی ایثارگران کشور برگزار شد

مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات ورزشی تفریحی ایثارگران در بخش آقایان ۲۹ مهرماه با حضور سید محمد میرکاظمی مدیرکل امور ورزش و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و سایر مسئولان به همت سازمان ورزش و جوانان و هیات آمادگی جسمانی شهرستان ساوجبلاغ در سالن شهید باهنر مجموعه فرهنگی و تفریحی ایثار شهرستان ساوجبلاغ استان البرز برگزار شد.
مدیرکل امور ورزش و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات ورزشی تفریحی ایثارگران کشور، با بیان اینکه تمام تلاش ما بر آن است که عرصه های ورزشی را با حضور خانواده های جامعه ایثارگری رونق ببخشیم، گفت: امکانات بنیاد شهید در عرصه ورزش محدود است اما امکانات ملی آنقدر بسیار هستند که اگر همه ایثارگران از آن ها استفاده کنند، باز هم فضای خالی خواهیم داشت.
سید محمد میرکاظمی، با اشاره به اینکه تاکید ایثارگران بر تحرک و نشاط در زندگی جای خرسندی دارد، گفت: بی شک این گردهمایی یک مسابقه به معنای معمول آن در عرصه های ورزشی نیست، بلکه زمینه ای برای دوستی و آغازی برای یک حرکت نشاط آفرین است.
وی با بیان اینکه تمام تلاش ما بر آن است که عرصه های ورزشی را با حضور خانواده های جامعه ایثارگری رونق ببخشیم و بانشاط تر و پویاتر کنیم، از پیش بینی ویژه برنامه گردشگری برای خانواده های ایثارگران و جانبازان خبر داد و اظهارکرد: امکانات بنیاد شهید در عرصه ورزش محدود است اما امکانات ملی آنقدر بسیار هستند که اگر همه ایثارگران که حدود چهار میلیون نفر هستند به همراه نوه هایشان از آن ها استفاده کنند، باز هم فضای خالی خواهیم داشت.
میرکاظمی با بیان اینکه امروز به دلیل هجوم فرهنگ های بیگانه، آسیب های اجتماعی نسل جوان ما را تهدید می کنند، اظهار کرد: عرصه ها و میادین مسابقات ورزشی که ایثارگران در آن گام بر می دارند، باید مظهر آموزش و ترویج فرهنگ قهرمانی، پهلوانی، رشادت، شجاعت و مردانگی باشد. جامعه ایثارگری باید پیام رسان فرهنگ ایثار، رشادت و پهلونی باشد که این همان چیزی است که دستاورد ما و شما از این جمع باشکوه و بانشاط خواهد بود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز نیز گفت: جمعیت فعال ایثارگر ورزشی استان که به صورت مرتب در اماکن ورزشی حضور می یابند و برای مسابقات تمرین می کنند، حدود 570 نفر است اما حدود دو هزار نفر ورزشکار در حوزه ایثارگران در رشته های مختلف به صورت مقطعی و غیرحضوری فعالیت می کنند.
رستمیان افزود: برنامه رریزی های لازم صورت گرفت تا پیشکسوتان دفاع مقدس و جانبازان علاقه مند به ورزش های گروهی و هوازی از سراسر کشور، چند روز در محیطی بانشاط با یکدیگر به رقابت بپردازند.
وی ادامه داد: جمعیت فعال ایثارگر ورزشی استان که به صورت مرتب در اماکن ورزشی حضور می یابند و برای مسابقات تمرین می کنند، حدود 570 نفر است اما حدود دو هزار نفر ورزشکار در حوزه ایثارگران در رشته های مختلف به صورت مقطعی و غیرحضوری فعالیت می کنند.
بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به دنبال تعمیم و گسترش ورزش در بین جامعه ایثارگری است که این امر نیاز به مشارکت این جامعه نیز دارد. ما در برخی محافل امکانات و تجهیزات لازم را داریم اما استفاده کننده نداریم و در برخی اماکن نیز متقاضی داریم اما به صورت مقطعی حضور می یابند.

وی خاطرنشان کرد: البته هنوز هم دیر نشده و اگر از همین امروز NGO ها و گروه های فعال جامعه ایثارگری برای استفاده از ظرفیت هاو امکانات ورزشی موجود در کشور تلاش کنند، شور و نشاطی در خانواده های این عزیزان ایجاد می شود؛ هرچه در حوزه ورزش هزینه شود، سرمایه گذاری است. انتظار ما از سازمان مرکزی نیز توجه بیشتر به امور نشاط آور و برنامه های اردویی است.
گفتنی است سومین دوره مسابقات ورزشی ایثارگران کشور در بخش آقایان به همت اداره ورزش و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و حسین دانش پرور رئیس هیات آمادگی جسمانی شهرستان ساوجبلاغ از ۲۵ لغایت ۲۹ مهرماه با حضور ۱۵۰ ایثارگر باهدف ایجاد انگیزه و نشاط دربین این عزیزان در مجموعه فرهنگی و ورزشی ایثار استان البرز برگزار و ایثارگران در رشته های پیاده روی و ورزش های ایستگاهی شامل دارت، پرتاب حلقه، جابجایی توپ مدیسین بال، حلقه، دستمال، بولس، فریزبی، دوچرخه سواری و تیراندازی با یکدیگر به رقابت پرداختند و در پایان استان های کرمان، البرز و مازندران در بخش تیمی به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
شایان ذکر است مسابقات ورزشی در بخش بانوان نیز از ۲ الی ۷ آبان ماه برگزار خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: