کد خبر: ۲۲۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶
تسنیم : مدارس استان اصفهان در تمامی مقاطع تحصیلی در مناطق شش‌گانه شهر اصفهان و نواحی و مناطق آموزش وپرورش خمینی‌شهر، فلاورجان و ... در روز یکشنبه ۲۱ آبان تعطیل شد.

با تصویب کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان، کلاس های درسی درتمامی مقاطع تحصیلی مدارس در مناطق شش گانه شهر اصفهان و نواحی و مناطق آموزش وپرورش خمینی شهر، فلاورجان، شاهین شهر، زرین شهر، مبارکه، نجف آباد، پیربکران، فولادشهر و برخوار در روز یکشنبه ۲۱ آبان ماه تعطیل خواهد بود.

‌منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان‌ گفت: با توجه به تداوم پایداری و سکون مطلق جو، انباشت غلظت آلاینده ها همراه با کاهش کیفیت هوا، جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای اصفهان مجدداً برگزار شد.

تهران به حالت آماده‌باش درآمد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان‌ ادامه داد: براساس مصوبه این کمیته، کلاس های درسی درتمامی مقاطع تحصیلی مدارس در مناطق شش گانه شهر اصفهان و نواحی و مناطق آموزش وپرورش خمینی شهر، فلاورجان، شاهین شهر، زرین شهر، مبارکه، نجف آباد، پیربکران، فولادشهر و برخوار در روز یکشنبه ۲۱ آبان ماه تعطیل خواهد بود.

‌وی افزود: طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج وفرد در شهر اصفهان تا پایان این هفته و از درب منزل اجرایی خواهد شد و ضمن جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، متخلفان توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.

‌مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه هرگونه اعمالی که به افزایش آلاینده های جوی منجر شود ممنوع است، گفت: آتش زدن بقایای گیاهی، ضایعات و زباله ها نیز ممنوع است و با متخلفان به طور جدی برخورد خواهیم کرد.

‌وی اضافه کرد: تعطیلی موقت وکاهش فعالیت واحدهای آلاینده ثبت شده در فهرست واحدهای آلاینده اداره محیط زیست، انجام پایش های مستمر از وضعیت مراکز و واحدهای تولیدی، اعلام هشدار، اخطار و اقدامات کنترلی، همچنین جلوگیری از هرگونه فعالیت تشدید کننده آلودگی هوا ازجمله عملیات خاکبرداری، قیرکاری، عملیات عمرانی و... از دیگر مصوبات این کمیته است.

‌شیشه‌فروش ادامه داد: عدم تردد اتوبوس های دودزا و فرسوده و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرها از مصوبات این کمیته و بر عهده شهرداران استان است.

‌مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: شهروندان از انجام فعالیت های ورزشی در فضاهای باز و حضور در هسته های مرکزی و پرترافیک شهرها اجتناب نموده و همچنین گروه های آسیب پذیر توصیه های بهداشتی را رعایت نمایند.

مدارس برخی شهرهای این استان تعطیل شد

‌شیشه‌فروش افزود: مطابق با تصمیم این کمیته، ایستگاه های سلامت با هدف اطلاع رسانی، آموزش و ارائه خدمات مرتبط، در میادین بزرگ و پرترافیک شهرها توسط دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر استان استقرار خواهند یافت.

‌مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از شهروندان خواست تا ضمن پرهیز از استفاده از خودروهای شخصی و سفرهای غیرضروری، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده و رانندگان نیز در هنگام سوختگیری در جایگاه ها نسبت به جلوگیری از سرریز شدن بنزین وسایط نقلیه اقدام نمایند.‌

وی اضافه کرد: کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار به صورت مستمر در استانداری اصفهان فعال است و با جمع بندی گزارش های زیست محیطی، پیش بینی های جوی و بهداشت و سلامت، متناسب با شرایط برای روزهای آینده تصمیم خواهد گرفت و بر اجرای دقیق مصوبات نیز نظارت خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار