کد خبر: ۲۲۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
گزارش «تجارت آنلاین» از آخرین تحولات میدانی جنگ حماس و رژیم صهیونیستی؛
سی و ششمین روز جنگ غزه با ادامه حملات توپ‌خانه‌ای و هوایی رژیم صهیونیستی به نواحی شمالی غزه همراه بود. به رغم هشدارهای بین‌المللی ارتش این رژیم بمباران بیمارستان‌ها را ادامه داد. شواهد و قراین میدانی نیز از این امر حکایت دارد که جنگ به نواحی مرکزی بخش شمالی غزه کشیده شده است.

تداوم جنایات تل‌آویو با راهبرد محاصره بیمارستان‌ها

گروه سیاسی: جنگ در حالی دیروز وارد سی و ششمین روز خود شد که شب گذشته غزه شاهد شدیدترین حملات از ابتدای جنگ از زمین و آسمان بود و اشغالگران بی مهابا اقدام به بمباران اطراف بیمارستان‌ها کردند. تانک‌های زرهی ارتش رژیم اشغالگر نیز بیمارستان‌های «الرنتیسی» و «النصر» برای کودکان و دو بیمارستان دیگر فعال در حوزه چشم‌پزشکی و سلامت روان را از هر طرف به محاصره درآوردند. براساس آخرین آمار در پی حملات رژیم صهیونیستی در غزه ۱۱ هزار و ۷۸ نفر شهید و ۲۷ هزار و ۴۹۰ هم مجروح شده‌اند. از میان این شهدا، چهار هزار و ۵۰۶ نفر کودک، سه هزار و ۲۷ نفر زن، و ۶۷۸ نفر هم سالمند هستند. در سطحی دیگر، حزب الله لبنان نیز در پاسخ به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه مواضع نظامی این رژیم در شمال فلسطین اشغالی را هدف حملات موشکی خود قرار داد.

درخواست ماکرون برای توقف بمباران‌ها و رد پیشنهاد از سوی نتانیاهو
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه دیروز شنبه از رژیم صهیونیستی خواست بمباران غیرنظامیان در غزه را متوقف کند. ماکرون در مصاحبه‌ای اختصاصی با رسانه دولتی انگلیس، بی‌بی‌سی گفت که اسرائیل باید کشتن کودکان و زنان در غزه را متوقف کند. ماکرون در این مصاحبه که در کاخ الیزه انجام شد گفت که «هیچ توجیهی» برای این بمباران‌ها وجود ندارد و آتش‌بس به نفع اسرائیل خواهد بود. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، درخواست «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه برای توقف کشتار غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه را رد کرد و گفت که حماس مسئول مرگ مردم در غزه است و نباید تل‌آویو را محکوم کرد. روزنامه تایمز اسرائیل گزارش کرد، نتانیاهو به درخواست رئیس‌جمهور فرانسه در خصوص توقف بمباران غزه این‌گونه پاسخ داد: «این کودکان، این بانوان، این سالمندان» در غزه، می‌گویند که مسئولیت تلفات غیرنظامیان بر عهده حماس است.

افزایش انتقادات مقام‌های دولتی از سیاست بایدن در قبال غزه
با ادامه جنگ غزه، بیش از هزاران نفر از مقامات رسمی در آژانس بین المللی توسعه آمریکا در نامه‌ای سرگشاده خواستار برقراری آتش‌بس در غزه شدند؛ نامه‌ای که جدیدترین نشانه نارضایتی از سیاست‌های دولت بایدن در قبال رژیم صهیونیستی است. به گزارش «رویترز» این نامه آخرین نشانه از نارضایتی دولت آمریکا از حمایت‌های گسترده جو بایدن از رژیِم صهیونیستی در جریان حملات ۷ اکتبر است.

انهدام پهپاد غول‌پیکر اسرائیلی در غزه
نیروهای مقاومت در غزه از انهدام یک پهپاد شناسایی غول پیکر اسرائیلی به نام «هرون تی پی» خبر دادند. گروه مقاومت «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین، دیروز (شنبه) در سی و ششمین روز جنگ، از انهدام یک پهپاد غول پیکر ارتش اسرائیل به نام «هرون تی پی» (ایتان) خبر داد. سرایا القدس در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که این پهپاد شناسایی را مورد هدف قرار داده است. پهپاد ایتان با طول بال ۲۶ متر و طول بدنه ۱۳ متر به اندازه یک هواپیمای مسافربری است. ایتان، واژه‌ای عبری و به معنای «با صلابت» است.

درخواست سازمان ملل برای توقف اقدامات جنگی علیه اماکن پزشکی و درمانی غزه
در میانه حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت، اقدامات جنگی علیه اماکن پزشکی و درمانی باید متوقف شود. مارتین گیریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: گزارش‌هایی وحشتناک از حملات علیه بیمارستان الشفاء در غزه منتشر شده. جان هزاران بیمار، کارمند و آواره فلسطینی در معرض خطر است. بر اساس قوانین بین‌المللی از بیمارستان‌ها باید محافظت شود. خیریه درمانی پزشکان بدون مرز نیز اعلام کرد: اوضاع در غزه رو به وخامت است و حملات علیه تاسیسات پزشکی و درمانی، آمبولانس‌ها، کادر درمان و بیماران باید متوقف شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار