کد خبر: ۲۳۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
بزرگترین مجتمع بیمارستانی غزه محاصره شد
در چهلمین روز جنگ غزه، ارتش رژیم صهیونیستی دیروز –چهارشنبه- از تعلیق عملیات نظامی خود در مناطق خاصی در شمال نوار غزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر به وقت محلی خبر داد.

جنایت جنگی ارتش صهیونیستی در غزه

گروه سیاسی: در چهلمین روز جنگ غزه، ارتش رژیم صهیونیستی دیروز –چهارشنبه- از تعلیق عملیات نظامی خود در مناطق خاصی در شمال نوار غزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر به وقت محلی خبر داد. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان محله‌های تل‌الهوا، الصبره، الزیتون غربی، درج التفاح، الشجاعیه و جبالیا خواست فورا از طریق مسیر صلاح الدین تا ساعت ۱۶ بعد از ظهر مناطق مسکونی خود را تخلیه کنند و به جنوب دره غزه و منطقه بشردوستانه بروند. اما بدون تردید مهم‌ترین موضوع دیروز، کشیده شدن دامنه جنگ به درون و نزدیک بیمارستان الشفاء به عنوان بزرگ‌ترین مرکز درمانی غزه بود. بیمارستان الشفاء غزه از شنبه گذشته به محاصره نظامیان رژیم صهیونیستی درآمد بود؛ نظامیان صهیونیست دیروز در اقدامی ضدانسانی حتی بخش مراقبت ‌های ویژه این بیمارستان را با بمب هدف قرار دادند.
به گزارش «تجارت آنلاین»، تانک‌ها و خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی صبح دیروز در تجاوزی آشکار به مجتمع پزشکی الشفاء غزه یورش برده و در محوطه این بیمارستان اقدام به تیراندازی‌های گسترده‌کردند. ده‌ها نظامی صهیونیست با تجهیزات جنگی وارد بخش اورژانس بیمارستان الشفاء شده و اقدام به شکستن درهای اتاق بیماران و مجروحان کردند. نظامیان اشغالگر همچنین به بخش غربی بیمارستان الشفاء حمله‌ور شده و درها و دیوارهای این قسمت از این مجتمع درمانی را منفجر کردند.

روایت‌های تلخ از آخرین وضعیت محاصره و جنگ در بیمارستان الشفا
در ارتباط با اآخرین تحولات پیرامون حمله به بیمارستان الشفاء، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در وبگاه خود گزارش داد که بازرسی‌های انجام شده توسط ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در سراسر بیمارستان الشفا تا ساعت‌ها ادامه خواهد داشت. این کانال توضیح داد که ادعاهای دیروز آمریکا مبنی بر در اختیار داشتن اطلاعاتی مبنی بر استفاده حماس از بیمارستان‌ها برای اهداف نظامی، زمینه را برای هجوم به بیمارستان الشفا فراهم کرد. رویترز به نقل از یکی از پزشکان بیمارستان الشفا در غزه گفت که تیراندازی در بیرون بیمارستان پس از حمله نیروهای اشغالگر به مجتمع، کارکنان را مجبور به دور شدن از پنجره‌ها کرد و باعث شد آنها پناه بگیرند. این پزشک اتهامات صهیونیست‌ها مبنی بر استفاده حماس از بیمارستان به عنوان مرکز فرماندهی را رد کرد. این در حالی است ناظر اورژانس بیمارستان الشفا در غزه پس از یورش نیروهای اشغالگر به آن گفت: وضعیت غم انگیز است و هر روز جان‌های بیشتری را از دست می‌دهیم. اشغالگران تعداد زیادی از خانواده‌هایی که قصد خروج از بیمارستان را دارند تیرباران می‌کنند تاکنون بیش از ۳۰ تن شهید شده‌اند. وی افزود:‌ اشغالگران بسیاری از آوارگان را در حالی که چشمان آنها را بسته و لباس‌هایشان را پاره کرده بودند، بازداشت و به مقصد نامعلومی بردند. اشغالگران بیشتر درهای بیمارستان را منفجر کردند و ترکش‌ها بین حاضران پخش شد.

جنایت علیه بشریت در بیمارستان الشفاء
وزارت بهداشت فلسطین حمله نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان «الشفا» غزه را محکوم و آن را جنایتی جدید علیه بشریت توصیف کرد. «می سالم حنا الکیله»، وزیر بهداشت دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی در این باره رژیم صهیونیستی را مسؤول کامل سلامت کادر درمان، بیماران و آوارگان در داخل مجتمع پزشکی الشفا به عنوان بزرگ‌ترین بیمارستان غزه دانست.طبق گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، الکیله در این باره گفت: نیروهای اشغالگر با محاصره و بمباران مجتمع پزشکی الشفا جنایت جدیدی علیه بشریت، کادر پزشکی و بیماران مرتکب شدند. وی همچنین نسبت به عواقب فاجعه بار برای بیماران و کادر پزشکی در صورت حمله کامل ارتش رژیم صهیونیستی به مجتمع پزشکی الشفا هشدار داد.

ژست بشردوستانه تقلبی واشنگتن در با حمله به بیمارستان الشفا
کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره عملیات از سوی رژیم صهیونیستی و اعزام نیروهای این رژیم به بیمارستان الشفا ادعا کرد، بیمارستان‌ها و بیماران در داخل این مراکز بهداشتی باید محافظت شوند. یکی از سخنگوهای شورای امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره تحرکات نظامی رژیم صهیونیستی در داخل بیمارستان الشفا در نوار غزه گفت: کاخ سفید درباره جزئیات عملیات نظامی در جریان اسرائیل صحبت نمی‌کند. وی مدعی شد: همانطور که گفته‌ایم ما حمله هوایی به بیمارستان را حمایت نمی‌کنیم و نمی‌خواهیم شاهد باشیم که افراد بی‌گناه، افراد بی‌پناه و بیمارانی که نیازمند مراقبت‌های پزشکی هستند، در میان آتش گرفتار شوند. بیمارستان‌ها و بیماران باید محافظت شوند. این اظهارات پس از آن مطرح شده که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اوایل روز سه شنبه صحبت کرد پیش از آنکه رژیم صهیونیستی عملیات خود به داخل بیمارستان الشفا را اعلام کند.

تاکید تل‌آویو بر عدم توقف جنگ
علی رغم مخالفت‌های جهانی با تداوم جنگ در غزه، سران رژیم صهیونیستی اصرار دارند که نباید هیچ وقفه‌ای رد جنگ صورت بگیرد. «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا، تاکید کرد که جنگ علیه غزه تا نابودی حماس و آزادی همه اسرای نزد مقاومت ادامه خواهد یافت.
«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، در گفت‌وگو با «برت مک‌گورک» فرستاده رئیس‌جمهور آمریکا و مشاور ارشد او تصریح کرد که عملیات در غزه تا پایان ماموریت ارتش اسرائیل که نابودی حماس و بازگرداندن گروگان‌ها است، ادامه خواهد یافت و متوقف نخواهد شد.
به نوشته خبرگزاری فلسطینی «معا»، وی در دیدار با فرستاده بایدن که به اراضی اشغالی فلسطین سفر کرده، در خصوص زمان پایان جنگ غزه، تهدید پیشین خود را تکرار کرد و گفت که این جنگ تا نابودی حماس و بازگرداندن گروگان‌ها ادامه خواهد یافت.
کاخ سفید روز سه‌شنبه (۱۴ نوامبر) طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود که برت مک گورک در چارچوب یک سفر پس از بلژیک به فلسطین اشغالی، کرانه باختری رود اردن، امارات، عربستان، بحرین، قطر و اردن سفر خواهد کرد و گفت‌وگو با مقامات این کشورها در خصوص چندین پرونده از جمله اسرای نزد حماس، از مهمترین اهداف او در این سفر است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار