کد خبر: ۲۳۰۱۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
سی ان ان مطرح کرد؛
فارس : شبکه سی ان ان به نقل از منابع آگاه امروز سه شنبه اعلام توافق آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی را محتمل دانست.

شبکه خبری سی ان ان به نقل از یک دیپلمات آگاه و یک منبع نزدیک به موضوع گزارش داد که قطر امیدوار است امروز توافقی را برای آزادی گروگان‌های غیرنظامی که توسط حماس در عملیات طوفان الاقصی به اسارت گرفته شده بودند را در ازای توقف درگیری ها اعلام کند.

براساس این گزارش، این توافق آزادی برخی زندانیان غیرنظامی اسرائیلی را در ازای توقف درگیریها دربرخواهد داشت.

مقامات آمریکایی نزدیک به مذاکرات تاکید کردند که اگرچه توافق انجام نشده است، اما آنها به طور فزاینده‌ای خوش بین هستند و معتقدند هفته‌های طولانی و دشوار با آزادی گروگانها به ثمر خواهد رسید.

ماجد الانصاری سخنگوی وزارت خارجه قطر نیز روز سه شنبه گفت: ما در خصوص دستیابی به یک آتش‌بس که منجر به توقف تبادل آتش در غزه شود، خوش‌بین هستیم.

وی تاکید کرد که میانجیگری قطر به مرحله نهایی رسیده و در نزدیک‌ترین نقطه برای دستیابی به توافق آتش‌بس قرار دارد.

منابع اسرائیلی مثل شبکه کان نیز گفته‌اند که احتمالا امروز آتش بس اعلام می‌شود که طی آن ۵۰ زندانی اسرائیلی در دست حماس آزاد خواهند شد. در مقابل اسرائیل قرار است عملیاتهای نظامی خود را محدود کند و اجازه ورود سوخت و کمکهای بشردوستانه به غزه را بدهد. 

این جزئیات هنوز رسما از سوی هرچ طرفی تایید نشده است.

این اظهارات در حالی بیان شده است که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز،‌ صبح امروز (سه‌شنبه)، در اظهاراتی از جریان داشتن مذاکراتی برای تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی و برقراری آتش‌بس در غزه خبر داد.

هنیه در بیانیه‌ای کوتاه که کانال تلگرامی حماس آن را منتشر کرد، اعلام کرد: «جنبش [حماس] پاسخ خود را به برادران در قطر و میانجیگران تحویل داده است و ما به توافق آتش‌بس نزدیک می‌شویم».

 

برچسب ها: آتش بس ، حمله به غزه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار