کد خبر: ۲۳۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۵
پرسپولیسی‌ها با ادعای اینکه مدارکی علیه استقلال دارند که تخلف کرده و سقف بودجه را رعایت نکرده، مستندات خود را تحویل کمیته انضباطی دادند تا شاید با حکم حسن‌زاده بتوانند چند امتیازی از استقلال کم کنند.
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ استقلال صدرنشین لیگ برتر است، تیمی که در رأس خود جواد نکونام را دارد؛ مربی که به لطف حضور در لالیگا (هنگامی که بازی می‌کرد) به جواد لالیگایی معروف است و این روزها هم پیشکسوتان استقلال بشدت از او دفاع می‌کنند و حتی تعدادی از آنها مثل امین منوچهری معتقد است که استقلال اروپایی بازی می‌کند. در شرایطی که همه یکدل هستند تا استقلال در فصل بیست و سوم سکوی قهرمانی را لمس کرده و جام را بالا ببرد، اما تنها یک شایعه هواداران این تیم را مضطرب کرده و اخباری که این روزها در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد، این استرس را بیشتر می‌کند. زمانی که استقلال با اختلاف پنج امتیاز از رقیب دیرینه خود جلو افتاد و صدر را از آن خود کرد، پرسپولیسی‌ها با ادعای اینکه مدارکی علیه استقلال دارند که تخلف کرده و سقف بودجه را رعایت نکرده، مستندات خود را تحویل کمیته انضباطی دادند تا شاید با حکم حسن‌زاده بتوانند چند امتیازی از استقلال کم کنند و فاصله امتیازی‌شان با این تیم کم شود، در چنین شرایطی طبیعی بود که اخبار زیادی در این خصوص منتشر شود و ابهاماتی نیز وجود داشت که هیچ کدام توسط مسئولان استقلال برطرف نشد و صرفاً مدیران استقلال به این جمله اکتفا کردند که تخلفی صورت نگرفته و هواداران ناراحت کسر امتیاز نباشند، اما از فردای روزی که پرسپولیسی‌ها مدعی شدند علیه استقلال مستنداتی دارند که تحویل کمیته انضباطی داده‌اند، گفته شد که قرارداد چند بازیکن و مربی مدرکی است علیه استقلال. قرارداد یامگا، بلانکو، خالدآبادی و همچنین مهدی هاشمی‌نسب، جزو قراردادهایی بود که از آنها به عنوان تخلف استقلال یاد شد، اما کاظم اولیایی که از کمیته صدور مجوز حرفه‌ای بیرون آمده تا به استقلال در زمینه‌های حقوقی و صدور مجوز حرفه‌ای کمک کند به این نکته اشاره داشت که فقط مشکل سر قرارداد خالدآبادی است و اینجا مستلزم همکاری باشگاه هوادار است تا از استقلال امتیازی در این زمینه کم نشود. تا اینجای کار اطلاعات در خصوص ابهام پرونده سقف بودجه استقلال به همین اندازه در اختیار مخاطب قرار گرفت، اما چون مدیرعامل استقلال هیچ توضیح خاصی در این زمینه نداد و فقط گفت: «نگران کسر امتیاز نباشید استقلال هیچ تخلفی نکرده است.»

هواداران همچنان سردرگم و نگران هستند، با این پیش‌زمینه ذهنی باید بدانیم که هم‌اکنون پرونده تخلف سقف بودجه استقلال در کمیته انضباطی است و با اینکه مدتی از این ماجرا می‌گذرد کمیته انضباطی حکم جدیدی نداده است و همین مسکوت ماندن ماجرا بیشتر هواداران استقلال را نیز مضطرب و نگران می‌کند. این در حالی است که گفته شد کمیته انضباطی رأی خود را در خصوص این پرونده چهارشنبه (هشتم آذرماه) صادر می‌کند که این اتفاق نیفتاد. با اینکه استقلال قبل از بازی دربی باید به اهواز برود و یک بازی با فولاد دارد، اما هواداران استقلال این نگرانی را دارند کمیته انضباطی حکم خود را درست زمانی صادر کند که استقلال به بازی دربی نزدیک می‌شود و همین مسأله باعث بر هم خوردن اردوی استقلالی‌ها شود. طی سال‌های گذشته در حالی که استقلال صدرنشینی را تجربه کرده است همیشه چنین مسائلی یک‌دفعه اردوی تیم استقلال را به هم ریخته است و همین نکته باعث شده تا هواداران استقلال تصور کنند که این بار با صدور حکمی که شاید به ضرر استقلال باشد و امتیاز از این تیم کم می‌کند، هم امتیاز دربی را از دست دهند و هم صدرنشینی این تیم از دست استقلالی‌ها بپرد و در چنین حالتی جمع و جور کردن تیم مشکل شود. این روزها بیشترین خبری که بین هواداران استقلال به اشتراک گذاشته می‌شود مربوط به صدور حکم کمیته انضباطی است و آنها در این پیام‌ها اعلام می‌کنند که بشدت نگران رأیی هستند که به ضرر استقلال صادر شود. نکته اینجا است که مسئولان استقلال همچنان مدعی هستند تخلفی صورت نگرفته و به هیچ عنوان قرار نیست امتیازی از استقلال کسر شود. با وجود همه مسائلی که پیرامون تیم استقلال می‌گذرد و نگرانی به حقی که هواداران استقلال دارند شاگردان نکونام خودشان را برای بازی با فولاد آماده می‌کنند و بعد از آن هم باید به فکر مهم‌ترین و حساس‌ترین بازی لیگ باشند. نکونام از ابتدای فصل تمام تلاش خود را کرده است که ناآرامی‌های پیرامون تیم به درون تیم نفوذ نکند و بازیکنان به دور از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای تمام ذهن خود را متمرکز نتیجه گرفتن کنند، تا اینجای کار نکو در این امر موفق بوده است و اگر بتواند با شایعات مربوط به کسر امتیاز هم کنار آمده و اجازه ندهد شاگردانش به این مسأله فکر کنند، می‌تواند به فکر بازی حساس دربی و شکست دادن یحیی باشد.

ت ت
کدخبر: 189788 تاریخ انتشار
اخبار ورزشی سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
      برچسب ها: استقلال ، پرسپولیس
      نام:
      ایمیل:
      * نظر:
      آخرین اخبار