کد خبر: ۲۳۰۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
آنچه که در بازار خودروی امروز شاهد آن بودیم ثبات قیمتی محصولات داخلی و مونتاژِی است و پیش بینی می‌شود این روند در صورت ثبات شرایط سیاسی و اقتصادی همچنان در روزهای آینده ادامه پیدا کند.

قیمت ها در بازار خودرو پایین می آید؟

تجارت‌نیوز نوشت: قیمت خودرو امروز چهارشنبه 15 آذر 1402، بازار خودروی کشور این روزها در سراشیبی کاهش قیمت قرار دارد و با توجه به اخبار منتشر شده در هفته جاری مبنی بر بازگشایی مجدد سامانه جامع یکپارچه فروش خودرو و واردات خودرو به کشور در برخی موارد شاهد افزایش قیمت مقطعی و در اکثر موارد شاهد کاهش قیمت خودروها در بازار هستیم. آنچه که در بازار خودروی امروز شاهد آن بودیم ثبات قیمتی محصولات داخلی و مونتاژِی است و پیش بینی می‌شود این روند در صورت ثبات شرایط سیاسی و اقتصادی همچنان در روزهای آینده ادامه پیدا کند.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز تغییراتی نسبت به روز گذشته ندارد و صرفا شاهد کاهش قیمت محصولات خودروسازان در بازار بوده‌ایم.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی در بازار با روز گذشته تفاوت چندانی ندارد و اکثر محصولات خودروسازان دولتی جاده مخصوص با ثبات قیمت در بازار مواجه هستند، تنها دو خودرو ساینا S دنده و پارس سال با موتور XU7P نسبت به روزگذشته با دو میلیون تومان افزایش قیمت در بازار معامله شدند.

در مورد گرانی خودروی ساینا باید به توقف تولید آن در آبان ماه اشاره کرد که موجب کاهش موجودی این خودرو در بازار شده و می‌تواند موجب افزایش قیمت این خودرو در روزهای شود. اما در خصوص کاهش قیمت خودروهای داخلی، خودرو پژو 207 دنده‌ای کاهش قیمت 5 میلیون تومانی را نسبت به روزگذشته در بازار تجربه کرد و در نهایت 649 میلیون تومان در بازار ارزش گذاری شد.


در ادامه خودروی محبوب و پرفروش ایران خودرویی‌ها یا همان پارس LX TU5 با چهار میلیون تومان کاهش قیمت سرانجام با قیمت 642 میلیون تومان در میان خریداران و فروشندگان قیمت گذاری شد، در انتها نیز خودروی رانا پلاس پانارومیک با کاهش قیمت دو میلیون تومانی به قیمت 360 میلیون تومان در بازار آزاد خودرو رسید.

خبردرمانی وزارت صمت در باب واردات خودروهای نو و دسته دوم/  آیا قیمت ها پایین می آید ؟


قیمت خودروهای مونتاژی
اما در بازار خودروهای مونتاژی اگر از افزایش قیمت 10 میلیون تومانی خودروی هایما S7 نسبت به روزگذشته چشم پوشی کنیم شاهد هیچ گونه افزایش قیمتی در این بخش نبوده‌ایم، خودروی هایما S7 در بازار خودروی امروز نهایتا با قیمت 1290 میلیون تومان در بین مشتریان معامله شده است. در ادامه قرار گیری قیمت خودروهای مونتاژِ در سراشیبی کاهش قیمت باید به خودروی کی ام سی J7 اشاره داشت که صدرنشین کاهش قیمت خودروها در بازار است و با 13 میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به روزگذشته با 1425 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شده است. دیگر خودروهای مونتاژِی که با کاهش قیمت در بازار مواجه شده‌اند فردا SX5 و آریزو 6 پرو هستند که هر کدام به ترتیب با 3 و 8 میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به روزگذشته در بازار روبرو گشته‌اند که نهایتا به ترتیب با 1170 میلیون تومان و 1325 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شده‌اند.

خبردرمانی وزارت صمت در باب واردات خودروهای نو و دسته دوم/  آیا قیمت ها پایین می آید ؟

 

پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

با توجه به اعمال خبردرمانی وزارت صمت در باب واردات خودروهای نو و دسته دوم به کشور و بازگشایی مجدد سامانه جامع یکپارچه فروش خودرو، انتظار می‌رود در روزهای آغازین هفته جاری نیز شاهد روند کاهش قیمت‌ خودروها در بازار و همچنین عدم حضور خریدار در سطح بازار برای خرید خودرو باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار