کد خبر: ۲۳۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴
سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد: ارزش بیت‌کوین در سال جاری بیش از ۱۶۰ درصد رشد داشته است‌.

به گزارش صدای بورس، انتظار می‌رود، رشد ارزش بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴ ادامه یابد و می‌تواند به رقم بی‌سابقه بیش از ۱۰۰ هزار دلار به ازای هر بیت کوین برسد.

این ارز مجازی در سال جاری بیش از ۱۶۰ درصد رشد داشته و روز سه‌شنبه بالای ۴۴ هزار و ۲۰۰ دلار معامله شد. ارزش بیت‌کوین در ابتدای سال جاری به ۱۶ هزار و ۵۰۰ دلار رسیده بود.

پاسگال گوتیه، مدیرعامل لجر گفت: «من فکر می‌کنم سال ۲۰۲۳ سال آماده شدن برای افزایش ارزش بود و هنوز هم ادامه دارد. این حس برای سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ هم ادامه دارد.»

بیت‌کوین در نوامبر ۲۰۲۱ به رقم بی‌سابقه ۶۹ هزار دلار رسید. با این حال، سال گذشته در بحبوحه ورشکستگی این بخش، نزدیک به ۱.۴ تریلیون دلار از بازار ارزهای مجازی خارج شد.

این بحران با فروپاشی FTX، دومین صرافی بزرگ رمزنگاری جهان در زمان ورشکستگی، شدت گرفت. سام بنکمن فرید، بنیانگذار این صرافی به علت مجرم شناخته شدن در ۷ فقره کلاهبرداری به بیش از ۱۰۰ سال زندان محکوم شده است.

از دیگر مشکلات بازار ارزهای مجازی، چانگ پنگ ژائو، رئیس صرافی بایننس ماه گذشته اعتراف کرد و به عنوان بخشی از تسویه حساب ۴.۳ میلیارد دلاری با وزارت دادگستری آمریکا، از سمت مدیرعاملی این شرکت کنار رفت. رئیس سابق بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان به دلیل پولشویی با ۱۰ سال زندان مواجه است.

به گزارش سی‌ام‌بی‌سی، بسیاری از کارشناسان این صنعت، این ۲ مورد بسیار بازار ارزهای مجازی را تحت تاثیر قرار داده است.

بانک استاندارد چارترد ماه گذشته پیش‌بینی ماه آوریل خود را تکرار کرد که بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۴ یا حتی زودتر از آن به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید.

کد خبر 484822
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار