کد خبر: ۲۳۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
اختتامیه هفتمین کنگره بین المللی تحقیقات شیلات و آبزیان
رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) وزارت جهاد کشاورزی گفت: با برگزاری نخستین رویداد کارآفرینی و نوآوری حوزه شیلات، شبکه محققان، کارآفرینان و نوآوران این حوزه در کشور تشکیل شد.

برگزاری نخستین رویداد کارآفرینی و فناوری نوین شیلات کشور در البرز

رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) وزارت جهاد کشاورزی گفت: با برگزاری نخستین رویداد کارآفرینی و نوآوری حوزه شیلات، شبکه محققان، کارآفرینان و نوآوران این حوزه در کشور تشکیل شد.

سید داوود میررحیمی در حاشیه مراسم اختتامیه هفتمین کنگره بین المللی تحقیقات شیلات و آبزیان با بیان اینکه با تشکیل این شبکه زمینه تعامل علمی و فناوری بین ایده پردازان و فناوران ایجاد شود تا خروجی آن تجاری سازی ایده ها ، یافته ها و اشتغال مولد در کشور باشد،افزود:از این طریق شرکت های دانش بنیان می توانند کالاهای خود را به خوبی در بازار عرضه کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر ۲ رویداد دیگر کارآفرینی و فناوری های نوین در حوزه های گیاهان دارویی و زنبور عسل توسط مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد که منجر به تشکیل شبکه های مرتبط با این رویدادها شده و همچنان این شبکه ها فعال هستند،اظهار کرد: تشکیل این شبکه ها در ادامه کار کنگره ها و رویدادها به منظور نشان دادن تاثیرگذاری آنهاست.

میررحیمی افزود: در نخستین رویداد کارآفرینی و فناوری های نوین شیلاتی ۲۰ ایده ارایه شد که از میان آن ها چهار ایده به عنوان برتر انتخاب شدند که آماده ورود سرمایه گذار و معرفی به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند تا پس از آن کالاهای آن ها به بازار عرضه شود.

رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) در خصوص تاثیرگذاری رویدادهای علمی در حوزه کشاورزی خاطرنشان کرد: دانش بنیان شدن بخش کشاورزی با برگزاری این رویدادها تسریع می شود و حمایت شرکت های دانش بنیان از استارتاپ ها و هسته های فناور هدف اصلی این رویدادها است.ضمن اینکه ما در حد توان خود تلاش می کنیم که افراد صاحب ایده را شناسایی و به سرمایه گذاران معرفی کنیم تا زمینه تجاری سازی ایده ها فراهم شود.

عضو هیات علمی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور نیز گفت: رویداد کارآفرینی و فناوری های نوین شیلات در چهار محور فناوری های مبتنی بر اینترنت، آبزی پروری، صید و صیادی و زیست فناوری برگزار شد.

سیامک یوسفی افزود: ۲۰ ایده از ایده پردازان، محققان، اساتید دانشگاهی و دانشجویان ارشد و دکترای رشته های مرتبط  به دبیرخانه این رویداد ارسال شد که در مرحله اول پس از داوری پنج ایده به مرحله نهایی راه یافت.

دبیر رویداد کارآفرینی و فناوری های نوین شیلاتی با اشاره به اینکه  این پنج ایده  روز سه شنبه 5 دی ماه  در رویداد ارایه شدند که در نهایت چهار ایده منتخب و آماده انعقاد قرارداد با سرمایه گذار شدند،ادامه داد: ۲ ایده در حوزه زیست فناوری بودند که یکی از این ایده ها مربوط به استفاده از عصاره گیاه «آختی» به عنوان نگه دارنده فیله ماهی قزل آلای رنگین کمان، دومین ایده با عنوان استفاده از جلبک« کارلا» به عنوان دراژه شکلاتی و سومین ایده ماژول شناورهای صیادی و چهارمین ایده هم هوشمندسازی سیستم های آبزی پروری بود.

یوسفی با بیان اینکه این ایده پردازان قدم بعدی را برای دانش بنیان شدن می توانند بردارند، خاطرنشان کرد: امروز در کنار این ایده پردازان، اتحادیه ها و شرکت های خصوصی هم حضور داشتند که پس از دانش بنیان شدن شرکت ها، از طریق معاونت علمی فناوری ریاست جمهور و سایر دستگاه های ذیربط می توانند کمک های اقتصادی و صنعتی را دریافت کنند.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: