کد خبر: ۲۳۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
ایراسین بررسی می‌کند:
دوم تا هشتم دی‌ماه پرحاشیه‌ترین هفته بازار طلا در سال جاری یا شاید سال‌های گذشته بود. یکی از فعالان بازار طلا در این‌باره می‌گوید: بحث دریافت مالیات ۲۵ درصدی از سود خرید و فروش طلا، مهم‌ترین اتفاق در طول ۵ سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، دوم تا هشتم دی‌ماه پرحاشیه‌ترین هفته بازار طلا در سال جاری یا شاید سال‌های گذشته بود. یکی از فعالان بازار طلا در این‌باره می‌گوید: بحث دریافت مالیات ۲۵ درصدی از سود خرید و فروش طلا، مهم‌ترین اتفاق در طول ۵ سال گذشته است. اگرچه سازمان امور مالیاتی بارها این خبر را تکذیب کرد ولی به نظر می‌رسد بازار طلا در سال جاری میزبان قوانین مالیاتی جدیدی باشد. بالا گرفتن این مباحث با افزایش قیمت طلای آبشده و سکه همراه بود البته نیمه تعطیل بودن بازار دلیلی شد تا معاملات در اتاق‌ها و به صورت کاغذی انجام شود.

قیمت طلای آبشده در این هفته پرحاشیه از ۱۰ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان رسید و حالا در یک قدمی مقاومت قیمتی ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار دارد. محمد مومنی یکی از فعالان بازار در این‌باره گفت: اگر طلای آبشده بالای ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تثبیت کند احتمالا وارد کانال ۱۱ میلیون تومان خواهد شد و دیگر کانال ۱۰ میلیون تومان را نمی‌بیند.

افزایش قیمت طلا در هفته پر حاشیه بازار

افزایش قیمت طلای آبشده در حالی اتفاق افتاد که نرخ دلار در بازار غیر رسمی نزولی بود ولی انس طلا پس از تعطیلات دو روزه کریسمس صعودی شد. دلار در بازار غیر رسمی این هفته به کانال ۴۹ هزار تومان کاهش یافت ولی با افزایش شدید تقاضا بار دیگر به کانال ۵۰ هزار تومان برگشت خورد ولی نه طلای آبشده و نه سکه واکنش منفی به ریزش قیمت دلار نشان ندادند.

قیمت سکه در معاملات این هفته از ۲۹ میلیون و ۲۹۶ هزار تومان تا ۲۹ میلیون و ۶۶۴ هزار تومان افزایش پیدا کرد. سکه همچنان برای ورود به کانال ۳۰ میلیون تومان ناتوان است.

افزایش قیمت طلا در هفته پر حاشیه بازار

قیمت سکه در سال جاری بارها به محدوده قیمتی ۲۹ تا ۳۰ میلیون تومان رسید ولی فشار فروش‌ها در این محدوده مانع از افزایش قیمت‌ها شد. این‌بار نیز قیمت سکه در این محدوده قیمتی با افزایش عرضه مواجه شده‌ است. مومنی فعال بازار طلا در این‌باره می‌گوید: سکه در محدوده قیمتی حساسی قرار دارد ولی خریداران نسبت به رشد قیمت آن امیدوارند و عقیده دارند سکه به زودی در کانال ۳۰ میلیون تومان تثبیت خواهد کرد.

در اتاق‌های معاملاتی ویژه معامله‌گران کوتاه مدت قیمت سکه تقریبا ۱ میلیون تومان بالاتر از بازار آزاد است. قیمت طلای آبشده نیز در حباب قرار دارد با این حال معامله‌گران نسبت به ادامه رشد قیمت‌ها امیدوارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار