کد خبر: ۲۳۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
سازمان امور مالیاتی:
سازمان امور مالیاتی، شایعات اعمال نرخ مالیات ۲۵ درصدی بر طلا، اجبار به ثبت کد ملی مصرف کننده و سرمایه هر طلا فروش در سامانه مودیان را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی موحدی سخنگوی سازمان امور مالیاتی در خصوص شایعات منتشره در بازار طلا، اعلام کرد: برای برخی افراد ایجاد شفافیت در فضای تاریک که در جهت منافع رفتار می‌کردند، سنگین آمده و چه بسا بخشی از این شایعه سازی‌ها به واسطه شفاف شدن شرایط مالیاتی باشد که در حال انجام است.

بخشی از اتفاقاتی که چند روز گذشته رقم خورده اساسا هیچ ارتباطی به سازمان مالیاتی ندارد. مالیات طلافروشان همان روال قبلی است و هیچ نرخ و پایه جدیدی تعیین نشده است. مقرر شده فاکتور کاغذی که طلافروش‌ها به خریدار ارائه می‌دادند به صورت الکترونیک در سامانه مودیان ثبت شود تا میزان وزن طلا، سود و اجرت و اعمال صرف مالیات بر ارزش افزوده بر اجرت و سود مشخص شود.

مسئله اصلی طلا فروشان، الزاماتی است که به واسطه پیاده سازی سامانه جامع تجارت برقرار شده بود. شایعات لحاظ نرخ 25 درصد مالیات بر طلا یا الزام ثبت کد ملی مصرف کننده و ثبت کلیه سرمایه طلای هر طلا فروش در سامانه مودیان درست نیست. سازمان مالیاتی هیچ برنامه‌ای برای دریافت مالیات 25 درصد از افراد و خریداران ندارد.

طرح مالیات بر عایدی سرمایه تصویب نشده اما در این طرح هم دریافت چنین مالیاتی از افراد عادی و صنف طلافروشان مدنظر نیست. بلکه سفته بازی و دلالی و سوداگری مورد نظر است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار