کد خبر: ۲۳۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷
به دنبال کاهش قیمت طلای جهانی در بازار امروز قیمت سکه امامی یک کانال سقوط کرد اما دقایقی پس از انتشار خبر انفجار مرگبار در گلزار شهدای کرمان، ورق در بازار سکه تهران برگشت.

به گزارش صدای بورس،قیمت طلای جهانی که در معاملات نقدی روز گذشته به پرواز در آمده بود در بازار امروز چهارشنبه ۱۳ دی ماه مسیر کاهش را دنبال کرد و تا 2043 دلار پایین‌ آمد. این در حالی است که دیروز قیمت اونس طلا تا ۲۰۷۸ دلار بالا رفته بود.

البته برخی از تحلیلگران پیش بینی می کنند این احتمال وجود دارد که در کوتاه مدت شاهد افزایش قیمت طلا به ۲ هزار و ۱۰۰ دلار در هر اونس باشیم.

بررسی ها نشان می دهد به دنبال کاهش قیمت اونس طلا، طلا و سکه در ایران متاثر از این اتفاق آرایش نزولی به خود گرفت و قیمت ها در این دو بازار در مقایسه با روز قبل اصلاح شدند. اما انفجار گلزار شهدای کرمان، ورق را در بازار ارز و سکه تهران برگرداند. قیمت طلا ۱۸عیار که تا ظهر امروز افت تقریبا 4 هزار تومانی را تجربه کرده بود روند صعودی گرفت و تا لحظه تدوین این گزارش روی ۲ میلیون و 544 هزار و ۴۰۰ تومان ایستاد.

موج انفجار کرمان به بازار سکه رسیدموج انفجار کرمان به بازار سکه رسیداز سوی دیگر قیمت سکه هم امامی هم که دیروز تا سطح ۳۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان پیشروی کرده بود امروز و پیش از حادثه انفجار کرمان دنده معکوس زد و تا ۲۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان پایین آمد. البته این کاهش قیمت از معاملات پشت خطی سه شنبه شب آغاز شده بود و اقتصادنیوز در گزارش پیش بینی قیمت سکه از احتمال کاهش قیمت سکه امامی در روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه خبر داده بود. اما انتشار خبر انفجار در گلزار شهدای کرمان که تا لحظه تدوین این گزارش 73 کشته برجای گذاشت، قیمت سکه امامی را در بازار تهران صعودی کرد و قیمت سکه به بالای کانال 30 میلیون تومان بازگشت رسید.

علاوه بر قیمت طلا و سکه دلار تهران که مانند روزهای قبل در نوسان بود، پس از انفجار مرگبار در کرمان، با رشد 200 تومانی به 50 هزار و 700 تومان رسید.

همچنین قیمت دلار در هرات که روز گذشته با ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان بسته شده بود امروز با ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان بازگشایی شد و در نیمه ظهر بر روی ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان قرار گرفت اما در پشت خط به بالای مرز 50 هزار و 200 تومان رفت. از سوی دیگر، نرخ حواله درهم در بازار امروز بالای مرز ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش رسید؛ قیمت درهم امروز ۱۳هزار و 850تومان بود.

قیمت دلار تهران بیش از یک ماه داست که در نیمه اول کانال 50 هزار تومان معامله شده است. فعالان بازار در مورد دلار در تهران می گویند دلار که بازار امروز هم اسکناس آمریکایی مانند دیروز در حول و حوش ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان نوسان خواهد کرد.

در کنار بازار غیر رسمی، در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با کاهش جزئی تک تومانی در سطح ۴۲ هزار و ۹۳۰ تومان قرار گرفته است.همچنین قیمت یورو با کاهش ۳۸۸ تومانی نسبت به روز گذشته معادل ۴۷ هزار و ۴۰ تومان اعلام شده است.در همین راستا قیمت درهم امارات نیز با رقم ۱۱ هزار و ۶۸۹ تومان بر تابلو درج شده که نسبت به روز کاری گذشته تغییر قابل توجهی نداشته است.نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۹ هزار و ۲۶۹ تومان، ۴۳ هزار و ۲۸ تومان و ۱۰ هزار و ۶۹۳ تومان درج شده است.

منبع: اقتصاد نیوز

کد خبر 486529
برچسب ها: ربع سکه ، سکه امامی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار