کد خبر: ۲۳۱۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از آغاز فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت امروز(۱۴ دی‌ماه) و کاهش دما در برخی نقاط کشور از هفته آینده خبر داد.

کاهش دما در برخی نقاط کشور از هفته آینده

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از آغاز فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت امروز(۱۴ دی‌ماه) و کاهش دما در برخی نقاط کشور از هفته آینده خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت وگو با ایسنا اظهارکرد: امروز (۱۴ دی) در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی، کرمان و شرق هرمزگان افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

وی افزود: از اواخر وقت امروز (۱۴ دی) با ورود سامانه بارشی در بخش‌هایی از آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش باران و برف رخ می‌دهد.

به گفته وی جمعه (۱۵ دی) در شمال غرب کشور و بخش‌هایی از سواحل غربی خزر و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، بارش باران، وزش باد شدید و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف رخ خواهد داد.

ضیائیان ادامه داد: این وضعیت روز شنبه (۱۶دی) در نیمه شمالی کشور و یکشنبه (۱۷ دی) در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور و سواحل شرقی دریای خزر ادامه خواهد داشت.

به گفته وی روز دوشنبه (۱۸دی) در غالب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: روز شنبه (۱۶دی) در شمال غرب و سواحل دریای خزر و یکشنبه (۱۷ دی) در شمال شرق و شرق کشور ۴ تا ۷ درجه کاهش دما انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان امروز (پنجشنبه ۱۴دی) خلیج فارس، تنگه هرمز، غرب دریای عمان و روز جمعه (۱۵دی) خلیج فارس، تنگه هرمز و روز شنبه (۱۶دی) خلیج فارس و دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده توضیح داد: آسمان تهران فردا (۱۵ دی‌) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی ‌پس فردا (۱۶ دی ‌ماه) نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد و در بعضی ساعت‌ها بارش پراکنده با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۴ دی‌ماه) در شرایط قابل قبول است.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۶ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

در سال جاری و براساس روزشمار شاخص آلودگی تا امروز پنجشنبه (۱۴ دی) کیفیت هوای پایتخت در ۹ روز در وضعیت پاک، ۱۸۸ روز در وضعیت قابل قبول، ۸۱ روز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۱ روز ناسالم برای همه شهروندان بود. هوای تهران در هیچ روزی در وضعیت بسیار ناسالم و خطرناک قرار نداشته است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم "، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار