کد خبر: ۲۳۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
بنابر اعلام رویترز هزینه کشتی‌هایی که مسیر آسیا و اروپا را از مسیر دریای سرخ طی می کنند، به علت ناراآمی در این منطقه به شدت بالا رفته است.

گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس:  بنابر اعلام رویترز «کرایه کشتی‌ها از مقصد آسیا به شمال اروپا به دو برابر افزایش یافته» و از کانتینرهای 40 فوتی در این هفته 4 هزار دلار دریافت می‌کنند، کرایه آسیا به مدیترانه هم به رقم 5175 دلار رشد کرده حتی قیمت های بیش از 6000 دلار هم وجود داشته است.

این رقم معادل 75 بشکه نفت با قیمت 80 دلار است.

مجاهدان یمنی‌ در حمایت از حماس به کشتی‌هایی که از دریای سرخ از اسرائیل و یا به مقصد آنجا حرکت می کنند، حمله می کنند و اینها ترس و رعبی برای ملوانان ایجاد کرده و مسیر خود را تغییر می‌دهند، جنگ بین حماس و اسرائیل بیش از دو ماه پیش آغاز شد.

کشتی ها مجبور می شوند مسیر خود را به جای کانال سوئز به سمت آفریقا منحرف کنند که 20 روز طولانی می‌شود، گفته می شود که مسیرهای به سمت شمال آمریکا کمتر تحت تاثیر افزایش قیمت ها قرار گفته اند کرایه کشتی از آسیا به سواحل شرق آمریکا با رشد 55 درصد به 3900 دلار برای هر کانتینر 40 فوتی شده است،  و به سواحل غرب 63 درصد رشد کرده و به رقم 2700 دلار افزایش یافته است.

رسانه‌ها امروز از افزایش قیمت جهانی نفت و قیمت مواد غذایی در انگلیس و آلمان خبر د ادند.

پایان پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار