کد خبر: ۲۳۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
شورای رقابت در واکنش فوری به مجوز فروش۱۲۰ هزار محصول ایران خودرو و سایپا با ۵ درصد کمتر از قیمت بازار، اختیارات را غیرقابل واگذاری و مسئول تنظیم بازار را همچنان شورا اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سپهر دادجوی توکلی سخنگوی شورای رقابت در واکنش به مجوز فروش فوری 120 هزار خودروی داخلی با 5 درصد کمتر از قیمت بازار، اختیارات شورا را غیر قابل واگذاری و همچنان بازار خودرو را انحصاری دانست و به تسنیم، اعلام کرد: مسئول تنظیم بازار خودرو شورای رقابت است و در اصلاحات دستورالعمل خودرو فقط تغییراتی در فرآیندها برای تسهیل و تسریع در اجرا صورت گرفته است.

تنظیم‌گر فنی بازار خودرو وزارت صنعت است و در حوزه اجرا اختیارات بیشتری پیدا کرده است. طبق اصلاحات مانند گذشته خودروسازان هزینه‌های تولید را برای سازمان حمایت ارسال کرده تا براساس دستورالعمل 543 شورای رقابت، محاسبه قیمتی را انجام می‌دهد.

در این مرحله به جای بررسی موضوع در کارگروه خودروی شورای رقابت، مستقیماً سازمان حمایت درخواست ها را در قالب دستورالعمل 543 محاسبه و قیمت ها را به معاونت حمل و نقل وزارت صنعت برای تایید و ابلاغ به خودروسازان ارسال می کند. باید اصلاحات دستورالعمل خودرو بعد از طی کردن فرآیند اداری که حدوداً یک تا 2 روز زمان می برد به وزارت صنعت ابلاغ شود.

بر اساس این گزارش، دقایقی قبل اعلام شد وزارت صنعت اجازه عرضه 120 هزار دستگاه خودرو با قیمت 5 درصد کمتر از بازار آزاد را به ایران خودرو و سایپا داده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار