کد خبر: ۲۳۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
اقتصادآنلاین نوشت: یارانه معیشتی مرحله ۱۵۵ مربوط به دی ماه ۱۴۰۲ به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۰دی ماه قابل برداشت است.

در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

پیگیری واریز نشدن یارانه معیشتی

۱- سرپرست خانوار به شعبه بانک معرفی شده در سامانه رفاهی مراجعه نموده و ضمن اطمینان از عدم توقیف حساب بانکی، پرینت واریز ماهانه حساب یارانه خود را از بانک درخواست و پیگیری نماید.

۲- در صورت عدم خرید کالا از طریق کالا برگ الکترونیکی و همچنین عدم دریافت وام کرونا و یا وام اربعین و در نهایت اطمینان از عدم واریز یارانه (در مواردی غیر از محذوفین خانوارهای پُردرآمد)، به سامانه‌های معرفی شدۀ سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مراجعه کند (سامانه جدید رفاهی مربوط به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در حال به روز رسانی و ارتقاء سخت افزاری و نرم افزاری است که به محض آماده شدن، از طریق رسانه‌های جمعی کشور، اطلاع رسانی عمومی خواهد شد)

اعتراض به قطع یارانه

متقاضی برای اعتراض به قطع یارانه به سامانه‌های معرفی شدۀ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله؛ hemayat.mcls.gov.ir (http://hemayat.mcls.gov.ir/) مراجعه نموده و یا با شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به آن وزارتخانه تماس حاصل نماید.

یارانه نقدی این افراد کاهش پیدا کرد

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می شود. در صورتیکه سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی دوم کرونا اقدام نموده‌اند، باقی مانده اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد. همچنین سرپرستان خانواری که تسهیلات اعزام به عتبات عالیات (اربعین) را دریافت کردند اقساط این تسهیلات به نسبت بعد خانوار از حساب ایشان کسر خواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار