کد خبر: ۲۳۱۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف و باران و سپس یخبندان در بسیاری از نقاط کشور در روزهای آینده، گفت: روز جمعه کمینه دما در تهران تا صفر درجه هم می‌رسد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در باره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در سواحل خزر، برخی مناطق غرب و شمال غرب، برف و باران، وزش باد، همراه با کاهش نسبی دما داریم. بیشینه بار‌ش‌ها امروز در زنجان، جنوب آذربایجان غربی و کردستان، همچنین ارتفاعات البرز غربی است.

وی گفت: روز پنجشنبه 21 دی گستره بارش‌ها علاوه بر مناطقی که ذکر شد، در شمال خوزستان، چهار محال و بختیاری و به‌طور پراکنده خراسان شمالی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در برمی‌گیرد. روز پنجشنبه بارش برف در مناطق گسترده‌تری از غرب و شمال غرب، برخی نقاط دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات البرز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم که بیشینه بارش‌ها در لرستان، همدان، استان مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز جمعه 22 دی ماه بارش‌ها در سواحل شمالی کشور کاهش یافته و در شمال غرب و غرب کشور ارتفاعات و برخی نقاط دامنه‌های جنوبی البرز، ادامه دارد. همچنین در جنوب غرب کشور نظیر استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس نیز باران خواهیم داشت.

ضیائیان گفت: اواخر وقت جمعه 22 دی ماه، بارش‌ها از غرب و شمال غرب و ارتفاعات البرز کاهش می‌یابد، اما در شمال غرب بارش برف شدت می‌یابد. در این روز در برخی نقاط اصفهان، یزد و کرمان، وزش باد شدید و خیزش گردوخاک داریم.

وی اضافه کرد: روز شنبه 23 دی ماه، در شمال غرب و مناطقی از غرب کشور، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و استان‌های مازندران و گیلان باران خواهیم داشت و روز یکشنبه 24 دی گستره بارش‌ها ارتفاعات خوزستان، سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و استان چهار محال و بختیاری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دربرمی‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روزهای شنبه و یکشنبه پیش رو در شمال غرب و ارتفاعات البرز بارش برف قابل ملاحظه است و کولاک برف نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری، گاهی ابری همراه با بارش باران و وزش باد شدید و فردا شب بارش باران و برف و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. روز جمعه نیز آسمان تهران برفی و بارانی است و احتمال یخ‌زدگی آب وجود دارد، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 14 و 4 درجه و روز جمعه در پایتخت 11 و 1 درجه خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و زنجان باکمینه دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار