به گزارش
تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی،امین عارف نیا با بیان اینکه بر اساس آمار سازمان جهانی جهانگردی 1 میلیاردو 188 میلیون نفر گردشگر در سال 2013 جابجا شدهاند،گفت:سهم ایران از این میزان گردشگر بسیار ناچیز است و با توجه به قابلیتهای گردشگری در سرزمینی با بیش از 31 هزار آثار و جاذبههای تاریخی،فرهنگی و قرار گرفتن در فهرست 10 کشور برتر جهان از این لحاظ باید در حوزه اطلاع رسانی و ارتباطات بسیار وسیع تر کار کرد.
عارف نیا با اشاره به اینکه کشور ترکیه درآمدی معادل 32 میلیارد دلار در سال 2013 از جذب گردشگر کسب کرده است،افزود:ترکیه در مقایسه با کشور ما در درجه پایینتری از لحاظ جاذبههای متنوع تاریخی و فرهنگی قرار دارد با این حال موفقیت این کشور در جذب گردشگر به خاطر تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب بازریابی و بازر سازی بوده است.
وی خاطرنشان کرد:با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تحول عظیمی در حوزه تبلیغات و گردشگری کشور بوجود آمده است و شاهد حضور بیش از 130 گروه شبکههای مختلف تلویزیونی،روزنامهای و مستند ساز معتبر بینالمللی به منظور تهیه گزارش از وضعیت گردشگری ایران بوده ایم که با تهیه گزارشهای خبری و مستند، تصویری مطلوب،امن و آرام از جلوههای تاریخی و تمدنی کشور ارائه کرده اند.
وی تاکید کرد:ما با تاکید بر استمرار این روند و با استفاده از ظرفیت رسانههای بین المللی باید تلاش کنیم در جذب گردشگران خارجی گامهای جدی برداریم.
انتهای پیام/