کد خبر: ۲۳۲۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
رئیس جمهور از مراحل پایانی احداث سد مخزنی نمرود واقع در شهرستان فیروزکوه بازدید کرد.

بازدید رئیس جمهور از سد نمرود

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (پنجشنبه) در ادامه سفر دولت مردمی به شهرستان‌های استان تهران، به فیروزکوه سفر کرد.

رئیس جمهور در بدو ورود در محل احداث سد مخزنی نمرود حضور یافت و ضمن بازدید از این سد، با توضیحات دست‌اندرکاران اجرایی از جزئیات احداث و مراحل باقیمانده تا تکمیل آن مطلع شد.

سد مخزنی نمرود به منظور تنظیم سالیانه ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب شرب، کشاورزی و صنعتی احداث شده است.

بهبود و توسعه الگوی کشت اراضی پایین دست به مساحت ۳۵ هزار هکتار، جلوگیری از شور شدن سفره‌های آب زیرزمینی و از بین رفتن آب‌خوان منطقه، اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت اهالی از جمله اهداف احداث این سد است.

این سد با هسته رسی، حجم کل ۱۳۸ میلیون مترمکعب و با ارتفاع تاج ۸۳.۵ متر احداث شده و مجموع پروژه ۸۷.۶۷ درصد پیشرفت دارد.

رئیس جمهور تاکید کرد: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست؛ آن هم با کمک مسئولین، فرهیختگان و مردم استان.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور صبح امروز در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه گفت: سفر به استان‌ها محدود به مراکز استانی نیست، در این مدت توفیق داشتم تا به اطراف تهران که هر منطقه‌اش یک استان محسوب می‌شود سر بزنم.

وی افزود: اطراف تهران زمینه‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد؛ مردم بسیار عزیز دارد که باید به آن‌ها توجه شود؛ اگر هم کمبودی وجود دارد،‌ باید برطرف شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست؛ آن هم با کمک مسئولین، فرهیختگان و مردم استان.

وی بیان کرد: کشاورزی در فیروزکوه از موضوعات دارای اهمیت است و باید برای آن سرمایه گذاری کرد و این سرمایه‌گذاری ایجاب می‌کند محصول با کیفیت ایجاد شود و کشاورز نباید دغدغه فروش و تبدیل محصول کشاورزی و آب را داشته باشد.

رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: بنای دولت حمایت از دامداری و کشاورزی است که زمینه خوبی در اینجا وجود دارد.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه  کار ساخت سد نمرود از سال ۸۴ آغاز شده و نباید تا الان طول می‌کشید، گفت: دولت با بررسی‌های کارشناسی، مقرر کرد حداکثر تا یک سال دیگر این کارهای سد انجام‌ شود و مردم در جریان‌ منافع این سد قرار گیرند. 

وی همچنین افزود: نهضت به سامان رساندن پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار دولت بوده و ساماندهی طرح‌های نیمه‌کاره برای دولت مهم است. سرکشی دولت به شهرستان‌ها و طرح‌ها برای بهره‌برداری و افتتاح نیست، بلکه برای بررسی مشکلات پروژه‌های متوقف شده و نیمه‌تمام است.

بازدید رئیس جمهور از سد نمرود

بازدید رئیس جمهور از سد نمرود

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار