کد خبر: ۲۳۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
ششمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و فضایی امروز چهارشنبه هفته جاری در تهران آغاز به‌کار کرد.
ششمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و فضایی ایران با حضور مقامات کشوری و لشگری از جمله معاون علمی رئیس جمهور، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، مسئولان صنعت هوایی و فضایی کشور و همچنین ۳۵ تن از سفرای کشورهای خارجی آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه ۱۳۰ شرکت داخلی و ۲۳ شرکت خارجی از کشورهای انگلستان، آلمان، بلژیک، جمهوری چک، سوئیس، ترکیه، چین، ایتالیا، اردن، روسیه و امارات متحده عربی از ۴ تا ۶ آذر ماه؛ نوین ترین و جدیدترین دستاوردها، پیشرفت ها، تجهیزات، صنایع و قطعات مختلف صنایع هوایی واحدهای تولیدی، تجاری و تحقیقاتی را به نمایش می گذارند.

در این نمایشگاه پروازهای نمایشی انواع بالگردهای ساخت داخل توسط خلبانان مجرب کشور، عملیات چتر بازی، پرواز انواع کایت، پاراگلایدر، پاراموتور و پرواز نمایشی هواپیماههای سبک و فوق سبک، آبپاش، دو زیست، جایرو و هلی کوپتر انجام خواهد شد.

ششمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و فضائی ایران در شش بخش «تعمیر، نگهداری و اورهال هواپیما»، «الکترونیک، اویونیک، مخابرات و رادار»، «صنایع هوایی بدونه سرنشین»، «هوانوردی عمومی و هواپیماهای سرنشین دار»، «آموزش، استاندارد سازی و مهندسی مشاور»، «خدمات فنی و قطعه سازی» (زنجیره تامین هوا فضا) و «فضایی و هوافضا» برگزار می شود.

در بخش نرم افزاری این نمایشگاه انواع مختلف سیستم عامل‌ها، دریافت نرم افزار از طریق wifi، ذخیره اطلاعات در تلفن همراه و امکان مسیر یابی از طریق برنامه های نرم افزاری ارائه می شود. در بخش سخت افزاری هم، تولیدات و صنایع مختلف از جمله هواپیماهای سبک و فوق سبک، انواع بالگردها، ماهواره برها و قطعات مربوط به موتور هواپیماها و موشک ها، سازه های پرنده، قطعات فلزی و غیر فلزی، تجهیزات هوایی و فرودگاهی، ابزارآلات خاص هوایی، سامانه های الکترونیکی، اویونیکی، مخابراتی و راداری، بدنه و دیگر صنایع و تجهیزات نوین صنعت هوایی و فضائی ارائه و در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

قرار است در طول سه روز برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و فضایی ایران، از چندین محصول جدید صنعت هوایی و فضایی ابداع و تولید شده به دست متخصصان و دانشمندان کشورمان نیز رونمایی شود.

برگزاری ۱۷ کارگاه آموزشی و سه سخنرانی تخصصی و همچنین انجام مسابقات مهیج و علمی هوائی و فضائی برای کودکان و نوجوانان، دانش آموزان و دانشجویان از دیگر برنامه های جانبی این نمایشگاه است.

در طول روزهای برگزاری این نمایشگاه همچنین برنامه ریزی شده است تا بین شرکت‌های ایرانی و خارجی چندین قرارداد و تفاهمنامه به امضا برسد، همچنین چند نفر از وزرای دولت نیز در روزهای نمایشگاه از آن بازدید خواهند داشت.

ششمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و فضایی ایران در سایت ساخت بالگرد واقع در ضلع جنوب شرقی دریاچه خلیج فارس(چیتگر)، انتهای بلوار کاج جنوبی برگزار می شود و از ۴ تا ۶ آذرماه هر روز ۹ تا ۱۸ آماده بازدید علاقه‌مندان است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار