کد خبر: ۲۳۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هدف قرار دادن مقر موساد در اربیل، مراکز مخالفان سوری و سایر گروه‌های تروریستی در سوریه حاوی نکاتی است، ازجمله اینکه عملیات با هدف گرفتن انتقام ترورها و اقدامات تروریستی علیه ایرانیان داخل و خارج از کشور انجام شد، ازجمله حمله تروریستی در شهر کرمان در نزدیکی مزار شهید قاسم سلیمانی.

فارس پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - راهبرد معاصر نوشت: حمله موشکی سپاه پاسداران ایران و هدف قرار دادن مقر موساد اسرائیل در اربیل عراق، مراکز مخالفان سوری و سایر گروه‌های تروریستی ازجمله داعش در ادلب سوریه نشان‌دهنده پیشرفت بی‌سابقه عملیات تهاجمی ایران است. آن هم نه تنها به دلیل شدت و دقت اصابت، بلکه به دلیل کیفیت و ابعاد موشک های نقطه زنی که از آن ها استفاده شد تا پیام مورد نظر به طرف های مختلف ارسال شود.

برای توضیح آنچه بیان شد، تأکید بر چند نکته اساسی لازم است:

نخست، اینکه نخستین بار است سپاه پاسداران ایران از موشک های نقطه زن استفاده می کند تا نشان دهد این موشک ها قادر به ضربه زدن به اهدافی در فاصله یک هزار و 230 کیلومتری هستند، چنانکه اهدافی را در اربیل واقع در شمال عراق و نیز در سوریه هدف قرار داد.

دوم، اینکه این عملیات با هدف گرفتن انتقام ترورها و اقدامات تروریستی علیه ایرانیان داخل و خارج از این کشور انجام شد، ازجمله حمله تروریستی در شهر کرمان در نزدیکی مزار شهید قاسم سلیمانی که به شهادت بیش از یکصد نفر از زوار منجر شد. ایران در این عملیات موشکی مقر موساد را در اربیل بمباران کرد که در پشت پرده جنایت کرمان قرار دارد.

درباره حمله به مقر مخالفان سوری در ادلب، به ویژه هیئت تحریر الشام به نظر می آید در پاسخ به ترور مستشاران وابسته به سپاه پاسداران در سوریه، به ویژه سردار سید رضی موسوی، مشاور سردار سلیمانی انجام شد.
سوم، اینکه سپاه برخلاف گذشته که درباره عملیات های مشابه سکوت می کرد، آن را در اقدامی بی سابقه علنی اعلام کرد.

چهارم، اینکه حمله انتقام جویانه سپاه بسیار سریع و به فاصله اندک بر خلاف معمول انجام شد و ناقض «واکنش سرد» سابق مبنی بر این بود که در زمان و مکان مناسب واکنش نشان می‌دهند.

پنجم، اینکه بیانیه سپاه پاسداران تأیید می کند این اقدام انتقام جویانه تنها در پاسخ به عملیات های تروریستی یا صرفاً ترور ایرانی ها نیست، بلکه در واکنش به ترور فرماندهان سوری، لبنانی، فلسطینی و عراقی نیز هست که نشان دهنده «وحدت میدان ها» در حوزه انتقام گیری و تحولی جدید است. در لبنان صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی حماس، در جنوب لبنان وسام الطویل فرمانده بارز حزب الله و در عراق ابوتقوی العراقی یکی از فرماندهان بارز جنبش النجباء ترور شدند.

نتیجه اولیه نکات مطرح شده نظارت مستقیم بر ورود ایران به عرصه تقابل با رژیم صهیونیستی، آمریکا و متحدانش است که به تکیه بر تسلیحات متحدانش محدود نیست و هم زمان جبهه های سوریه و عراق (اربیل) را فعال کرده است.

پیام ایران صریح و روشن است، می خواهد بگوید از مرحله «در زمان و مکان مناسب پاسخ می دهیم» عبور کرده است و بهتر بگویم، می تواند به‌سرعت در زمان و مکان کنونی واکنش مناسبی برای انتقام گیری از صهیونیست ها یا حملات مستقیم آمریکا نشان دهد. درواقع  ایران با قوی ترین بازوهای داخلی خود یعنی سپاه پاسداران تصمیم گرفت به طور مستقیم به آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام جنگ کند و جنگ غزه را گسترش دهد.

ایران هشت سایت موساد را در اقلیم کردستان عراق بمباران کرد که مهمترین آنها یکی از مقرهای جاسوسی رژیم صهیونیستی و خانه یک افسر ارشد اطلاعاتی مرتبط با موساد بود. ما در غرب آسیا وارد مرحله متفاوتی از تقابل شده ایم که محور مقاومت به پرچمداری ایران آغاز کرده اند، رهبری می‌کنند و به نظر می‌آبد دوران صبر راهبردی رو به پایان است.

ویژگی‌های مرحله جدید و آینده را می‌توان در تشدید تنش در جبهه‌های یمن، جنوب لبنان، سوریه و عراق در قالب حملات موشکی و پهپادی به اهداف آمریکایی و صهیونیستی، توقیف کشتی‌ها و شاید بسته شدن تنگه ها ازجمله تنگه هرمز در دهانه خلیج فارس دید، همان گونه که تنگه باب المندب در دهانه دریای سرخ بسته شد.

این پیام قوی تهران به واشنگتن و تل آویو است، آیا آنها پیام را دریافت خواهند کرد و به خوبی درس می گیرند یا به غرور خود ادامه خواهند داد و درنهایت بهای بسیار گزافی خواهند پرداخت؟

پایان پیام/غ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار