کد خبر: ۲۳۲۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
رئیس اتاق بازرگانی استان البرز خبر داد:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز گفت: اتاق های بازرگانی همواره به عنوان یک نهاد اقتصادی و پارلمان خصوصی در مسیر برقراری ارتباط و تعامل تولیدکنندگان، صنعتگران، تجار و بازرگانان با دولت در سطح کشور، منطقه و دنیا حرکت می کند.

افزایش دوبرابری صادرات  استان البرز نسبت به مدت مشابه سال گذشته

جلیل کریمی - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز گفت: اتاق های بازرگانی همواره به عنوان یک نهاد اقتصادی و پارلمان خصوصی در مسیر برقراری ارتباط و تعامل تولیدکنندگان، صنعتگران، تجار و بازرگانان با دولت در سطح کشور، منطقه و دنیا حرکت می کند.

پرهام رضایی با بیان اینکه علاوه بر آموزش و ارتباطات دولتی، بیشترین تلاش اتاق های بازرگانی بر محور گسترش تولید و توسعه صادرات به ویژه در سال های اخیر، استوار بوده است، افزود: به منظور بهره برداری صحیح از ظرفیت ها و فرصت ها، تولیدکنندگان و صنعتگران بر تقویت ارتباط دو سویه با رسانه ها تمرکز شده و ضروری است در سایه این تعاملات، مشکلات شرکت ها و واحدهای تولیدی صنعتی بازرگانی استان به صورت مساله محور در قالب مطالبه گری رسانه ای با بهره گیری از خبرگان و تاثیرگزاران این حوزه پیگیری شود .

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ۹ جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی برگزار شده و خروجی آن ۶۹ مصوبه بوده و از این تعداد ۶۰ مصوبه استانی و ۹ مورد ملی بوده اند،اظهار کرد: همچنین تاکنون ۱۱/۶۸ درصد مصوبات جلسات شورای گفت وگو در سال جاری اجرایی شده و ۳۹/۱۷ درصد در حال پیگیری و ۴۹/۱۴ درصد باقیمانده مصوبات هنوز اجرای نشده اند.

رضایی با اشاره به اینکه استان البرز یکی از قطب های مهم صنعتی کشور است که بیش از ۸۰ درصد صنعت ماکارونی و ۶۰ درصد صنعت دارویی کشور را در خود جای داده است ،افزود: در حوزه تجارت بین الملل سالانه حدود ۲۰ هزار کانتینر سبزی و صیفی جات از البرز به کشورهای همسایه صادر می شود که این مهم از افتخارات استان البرز است.

وی کسب رتبه برتر آموزشی برای سه سال متوالی در میان اتاق های بازرگانی سراسر کشور را از مهم ترین دستاوردهای اتاق البرز در حوزه آموزش دانست و گفت: طبق مقایسه آماری در ۱۰ ماه نخست سال گذشته بالغ بر ۹۴ دوره آموزشی آنلاین و حضوری به میزبانی اتاق البرز برگزار شد که  در مدت مشابه امسال این رقم به ۱۰۳ مورد رسیده و پیش بینی می شود در سال آینده به بیش از ۱۲۰ دوره آموزشی برسد.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز از افتتاح استودیوی رادیویی و تلویزیونی «فاتح» به عنوان اولین استودیوی بخش خصوصی در میان اتاق های بازرگانی سراسر کشور خبر داد و گفت: این استودیو با هدف مخابره اخبار و رویدادهای مهم حوزه تولید، صنعت، خدمات و فناوری، ارائه گزارش از آخرین دستاوردهای گروه های استارتاپی و دانش بنیان، بررسی فرصت ها و چالش های صادراتی و نیز تجارت بین الملل در استان در بهمن ۱۳۹۹ افتتاح شد.

رضایی با اشاره به افزایش دوبرابری صادرات نسبت به سال قبل در البرز، گفت: توجه ویژه به واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی استان و پیگیری اقدامات لازم به منظور بهبود محیط کسب و کار در این مناطق از طریق برگزاری نشست های تعاملی و مشورتی با مدیران شهرک های صنعتی در استان نیز از دیگر رویکردهای مهم و اجرایی است که از ابتدای سال جاری در اتاق البرز دنبال شده است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی البرزنیز با بیان اینکه 205 واد نساجی در استان البز فعالیت دارند،گفت: با  توجه به فعالیت خوب واحدهای نساجی استان البرز،دبیرخانه کشوری صنعت نساجی در استان البرز قرار دارد که می تواند موفقیت خوبی برای استان باشد.

یدالله مالمیر در پاسخ به خبرنگار تجارت در خصوص ایحاد شهرک صنعتی نساجی در استان البرز اظهار کرد:پیگیری برای ایجاد این شهرک همچنان ادامه دارد اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.وی بزرگترین مشکل حال حاضر صنعت نساجی کشور را کمبود مواد اولیه مانند پنبه عنوان کرد و افزود: جیزان پنبه وارداتی پاسخگوی نیاز صنایع نساجی نبوده و در این زمینه با مشکل روبرو هستیم که لازم است متولیان امر برای حل این مشکل راهکارهای اساسی بیاندیشند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: