کد خبر: ۲۳۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
نشست خبری بیست و ششمین همایش رتبه بندی شرکت های برتر ایران با حضورمدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و نمایندگان رسانه های گروهی برگزار شد.

نشست خبری بیست و ششمین همایش رتبه بندی شرکت های برتر ایران

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی در آستانه برگزاری بیست و ششمین همایش رتبه بندی شرکت های برتر ایران که دوم بهمن ماه برگزار می شود، دکتر مصطفی مومنی مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی به همراه دکتر مجید درویش دبیر بیست و ششمین همایش رتبه بندی شرکت های برتر در نشست خبری مرتبط با این رویداد پاسخگوی نمایندگان رسانه های گروهی بودند.

دکتر مومنی در ابتدای این نشست با تشریح اهداف سازمان مدیریت صنعتی در حوزه رتبه بندی شرکت های برتر کشور گفت:یکی از هدف های انجام رتبه بندی در سازمان مدیریت صنعتی به دست آوردن و تجمیع اطلاعات موثق و ارائه تحلیل های متناسب با این اطلاعات در مسیر کمک به توسعه و پیشرفت کسب و کار است. در واقع ماهیت سازمان مدیریت صنعتی از ابتدا همین بوده تا با  ارائه مشاوره های تخصصی در حوزه مدیریت و تربیت مدیران و کارشناسان ، برگزاری دوره های تخصصی، تولید اطلاعات و  ایجاد فضای اشتراکی در حوزه های دانش و تجربه به توسعه صنعت در کشور کمک کند.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی همچنین با اشاره به برگزاری بیست و ششمین همایش رتبه بندی شرکت های برتر ایران اظهار داشت:این همایش روز دوشنبه دوم بهمن ماه با حضور وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت  و وزیر محترم اقتصاد و دارایی وجمعی از مسئولین و مدیران ارشد کشور همچنین مدیران شرکت های برتر در سالن همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد.

نشست خبری بیست و ششمین همایش رتبه بندی شرکت های برتر ایران

رتبه بندی شرکت های برتر بر اساس 33 شاخص در نظر گرفته شده و با محوریت شاخص فروش انجام گرفته و جمع اطلاعات شرکتها ، صورتهای مالی حساب شده سال گذشته آنها بوده است .

دکتر مومنی در تشریح دستاورد و اهداف رتبه بندی تصریح کرد:یکی از مهمترین دستاوردها شفاف سازی شرایط کسب و کارها ، ارزیابی صحیح میزان تولید و فروش همچنین نقش شرکت ها در حوزه کلان فعالیت های صنعتی و اقتصادی کشور است. این اطلاعات بستر و زمینه مناسبی برای رقابت بین شرکت ها همچنین فعالیت های پژوهشی و در نهایت توسعه و ارتقای سطح تولید ، افزایش فروش و بالا رفتن نرخ بهره وری ایجاد می کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به ارتقای جایگاه شرکت های دانش بنیان در رتبه بندی سال 1402 اظهار داشت:یکی از اتفاقات مهم رتبه بندی در این سال افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان در بین برترین شرکتهای کشور است. وی گفت : درجمع 500 شرکت برتر کشور نام 61 شرکت دانش بنیان به چشم می خورد و در میان 100 شرکت برتر کشور نیز 5 شرکت دانش بنیان حضور یافته اند، که این اتفاقی قابل توجه و بسیار ارزشمند است و ارتقا و پیشرفت شرکت های دانش بنیان را نشان می دهد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به فهرست رتبه بندی شرکتهای برتر ایران با تاکید بر اینکه نتایج بدست آمده براساس اطلاعات صورتهای مالی حسابرسی شده شرکتها در سال 1401است اضافه کرد:نگاهی کلی به نتایج بدست آمده نشان می دهد نرخ  رشد واقعی فروش شرکتها در قیاس با سال قبل حدود 11 درصد افزایش داشته و به 8/17 درصد رسیده است که نشان از روند مثبت حوزه تولید در کشور دارد و امیدواریم این مسیر درسال 1402 نیز تداوم داشته باشد . همچینین نتایج نشان می دهد د رحالی که 100 شرکت برتر کشور سهم 87 درصدی فروش و 91 درصدی صادرات را در میان 500 شرکت برتر دارند اما سهم عمده این حوزه همچنان در اختیار شرکتهای نفتی و پتروشیمی است .

وی همچنین به اطلاعات مختصری از رتبه بندی سال 1402 اشاره کرده و گفت:بر اساس نتایج حاصله در حوزه صادرات ،  شرکت های پتروشیمی در بالاترین جایگاه قرار گرفته اند، فراورده های نفتی و فلزات اساسی نیز رتبه های بعدی حوزه صادرات را به خود اختصاص داده اند. در حوزه فروش نیز شرکت های نفتی و پتروشیمی ها بیشترین میزان فروش را در بین شرکت ها به خود اختصاص دادند اما در بخش اشتغال بانک ها در صدر این رده بندی قرار دارند و شرکتهای خودروساز و تولید کنندگان قطعات خودرودر جایگاه بعدی دیده می شوند.

نشست خبری بیست و ششمین همایش رتبه بندی شرکت های برتر ایران

در ادامه این نشست دکتر مجید درویش دبیر بیست و ششمین همایش رتبه بندی شرکت های برتر نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در این دوره اظهار داشت:مهمترین شاخصه رتبه بندی شرکت های برتر کشور شفافیت و مستند بودن شاخصه ها و فرایند رتبه بندی است ، مانند الگویی که در رتبه بندی معتبر و بین المللی فورچون شاهد هستیم.
دبیر بیست و ششمین همایش رتبه بندی همچنین گفت:اهمیت شاخص فروش در رتبه بندی ، سهم شرکت های مهم و تاثیرگذار در اقتصاد کشور را نشان می دهد. در واقع رتبه بندی اجازه می دهد که فعالیت و آمار و ارقام مرتبط با 500 شرکت برتر کشور مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد و بتوانیم روند فعالیت این شرکت ها را در طول سال ها رصد کنیم. افت و خیز و میزان فعالیت شرکت ها یا رشته های مختلف کسب و کار در این روند قابل تحلیل و بررسی است.

بیست و ششمین همایش رتبه بندی شرکت های برتر ایران صبح روز دوشنبه دوم بهمن ماه در سالن همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شدو در این مراسم از شرکتهای برتر و پیشروی کشور تجلیل به عمل خواهد آمد.

نشست خبری بیست و ششمین همایش رتبه بندی شرکت های برتر ایران

نام:
ایمیل:
* نظر: