کد خبر: ۲۳۲۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
پنجشنبه، ۵ بهمن، روز پدر است. این روز بهترین زمان برای سپاسگزاری از تمام تلاش‌های پدر برای حفظ خانواده در بهترین شرایط است. البته اگر در این اوضاع بد اقتصادی توانایی خرید کادو دارید، باز هم می‌توانید به بهترین وجه ممکن روز پدر را به پدرتان تبریک بگویید.

۱۳ توصیه خوب و اقتصادی برای تشکر از پدر

نادیا زکالوند: خرید هدیه برای پدر برای برخی از افراد کمی چالش‌برانگیز است. پدرها برای خانواده و فرزندان خود بهترین امکانات را فراهم می‌کنند و موقع دادن هدیه به آنها باید عشق و قدردانی خود را به آنها نشان دهید. اگر در شرایطی هستید که نمی‌توانید برای خرید کادو هزینه کنید، نگران نباشید، روش‌های مختلف برای نشان دادن سپاس و قدردانی‌تان وجود دارد. در واقع هدایایی که بدون صرف پول تهیه می‌کنید نشانه‌های عمیقی از احترام، تقدیر و عشق شما به پدرتان است.

۱. خودروی تمیز

مردها بیش از هر چیزی خودروهای خود را دوست دارند. بنابراین یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید روز پدر برای او انجام دهید، شستن و تمیز کردن خودروی اوست. تمام بخش‌های خودرو، داخل و بیرون آن را کاملا تمیز کنید.

۲. غذای محبوب

روز پدر، خودتان و بدون کمک کسی، غذای مورد علاقه پدرتان را آماده کنید. البته اگر نمی‌دانید چگونه غذا درست کنید، می‌توانید از بیشمار سایت‌های آموزشی آشپزی استفاده کرده و دستور غذای مورد نظر را پیدا کنید. تزیین میز غذا هم مهم است. پدرتان را بدین‌ترتیب به مهمانی دستپخت خود ببرید.

۳. استراحت کامل

روز پدر را به یک روز عالی تبدیل کنید. کارهای روزمره خانه، مانند خرید و هر وظیفه دیگری که مربوط به پدرتان است و شما از پس آنها برمی‌آیید انجام دهید. از او بخواهید که روز پدر را کاملا استراحت کند یا هر کار که دوست دارد برای خودش انجام دهد.

۴. صبحانه آماده

یکی از کارهایی که روز پدر می‌توانید انجام دهید، آماده کردن صبحانه برای پدرتان است. صبح زود نان داغ بخرید و برای او صبحانه‌ای کامل آماده کنید. البته می‌توانید همراه با مادر یا خواهر و برادرتان صبحانه‌ای شاهانه برای پدرتان مهیا کنید.

۵. همراهی با پدر

اگر پدرتان از تماشای فوتبال یا هر ورزش دیگر لذت می‌برد، یا سریال و فیلمی را دوست دارد، موقع برنامه مورد علاقه‌اش، کنار او بنشینید و با هم برنامه را تماشا کنید. البته برای این کار بهتر است تمام اعضاء خانواده، او را همراهی کنند. پیش از شروع برنامه، تنقلات مورد علاقه پدرتان را هم آماده کنید و لحظات خوبی را کنار هم بگذرانید.

۱۳ توصیه خوب و اقتصادی برای تشکر از پدر

۶. یک روز با دوستان

یک مهمانی خوب برای پدرتان تدارک ببینید و در این مهمانی دوستان او را دعوت کنید. البته برای این کار باید از قبل برنامه‌ریزی کرده و با کمک باقی اعضاء خانواده آن را انجام دهید. مسلما پدرتان از دیدن دوستان خود خوشحال خواهد شد. اگر هم نمی‌توانید این مهمانی دوستانه را در خانه‌تان برپا کنید، از پدرتان بخواهید اگر تمایل دارد، روز پدر را با دوستان خود بگذراند.

۷. تهیه آلبوم خاطرات

نگاهی به عکس‌های خانوادگی‌ قدیمی و آنهایی که با استفاده از دوربین تلفن‌های هوشمندتان گرفته‌اید، بیندازید و خوب‌ترین و خاطره‌انگیزترین آنها را چاپ کرده و در آلبومی قرار دهید و روز پدر به او هدیه دهید. این آلبوم خاطرات زیبای او را زنده خواهد کرد.

۸. جعبه خاطرات

جعبه‌ای بردارید و خاطرات خوبی را که از پدرتان از کودکی تا به امروز داشته‌اید روی برگه‌ای کوچک بنویسید و روز پدر، ضمن اینکه کل خانواده کنار هم می‌نشینید تا این روز را جشن بگیرید، آن خاطرات را یادآوری کنید. با این کار خاطرات خوب بین شما و پدرتان مرور شده و لحظات خوبی برای او فراهم می‌کنید. بهتر است تمام اعضای خانواده از مادر تا خواهر و برادرهای دیگرتان هم این کار را انجام دهند و تمام لحظات خوب بین خود و پدر را یادآوری کنند.

۹. روز خوب رمانتیک

مسلما پدر و مادرها آنقدر در خانه مشغله دارند که خودشان و زندگی رمانتیک‌شان را فراموش می‌کنند. روز پدر بهترین بهانه برای پدر و مادرتان است. برای آنها در رستوران (البته رستورانی که هزینه‌هایش بالا نباشد) جا رزرو کنید و پدر و مادرتان را به آنجا بفرستید تا به دور از خانه و تمام کارهایی که باید انجام دهند، لحظات خوبی با هم بگذرانند.

۱۰. مسابقه شاد

روز پدر برنامه‌ای شاد ترتیب دهید. درحالی‌که تمام اعضای خانواده را در خانه دور هم جمع کرده‌اید، یک مسابقه جالب و خنده‌دار ترتیب دهید و از پدرتان بخواهید در آن شرکت کند. هر زمان پدرتان برنده مسابقه‌ای شد، هر کاری را که دوست دارد برای او انجام دهید.

۱۱. کوپن‌های مخصوص برای هفته

پدرتان عاشق این هدیه خواهد شد. به او چند کوپن از کارهای مختلف خانه که از وظایف پدرتان هست بدهید و به او بگویید که هفته آینده آنها را انجام خواهد داد یا حتی چند برگه خالی به او بدهید و از او بخواهید، هر کاری که دوست دارد در طول هفته آینده شما انجام دهید روی آنها بنویسد. مطمئن باشید پدرتان از داشتن این برگه‌های هدیه لذت خواهد برد.

۱۲. پیک‌نیک

برنامه‌ای ترتیب دهید و روز پدر با او و تمام اعضای خانواده به پیک‌نیک بروید. می‌توانید برنامه پیک‌نیک‌تان را در بوستان نزدیک محل زندگی‌تان ترتیب دهید یا به دل طبیعت بزنید و در آنجا یک غذای خوشمزه درست کرده و در کنار هم بخورید و روز پدر را برای او خاطره‌انگیز کنید.

۱۳. خواندن شعر و داستان

اگر پدرتان اهل شعر و ادب است، روز پدر بهترین زمان برای خواندن شعر و داستان است. روز پدر اعضای خانواده دور هم جمع شوید و در کنار غذا و تنقلاتی که آماده کرده‌اید، شب شعر مهیا کنید. برای پدرتان شعر بخوانید یا مسابقه مشاعره ترتیب دهید یا از او بخواهید برایتان شعر بخواند.

هر کدام از هدایای معنوی فوق می‌تواند محبت و علاقه بین شما و پدرتان را محکم‌تر از همیشه کند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار