کد خبر: ۲۳۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت آمریکا به‌دنبال جنگ با ایران نیست.

کاخ سفید: دنبال جنگ با ایران نیستیم

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به ادعاهایی که حمله مرگبار روز یکشبنه به مقر نظامیان آمریکایی در اردن را به ایران مرتبط می‌کنند، گفت: «ما به‌دنبال جنگ با ایران و تشدید تنش‌ها و نزاع‌ها در منطقه نیستیم».

رسانه‌های آمریکایی خبر داده‌اند در پی حمله پهپادی روز یکشنبه به مقر نظامیان آمریکایی در پایگاه «برج ۲۲» که در نزدیکی پایگاه «التنف» در مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن قرار دارد، سه نظامی آمریکایی کشته و حداقل ۳۵ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

کربی همچنین گفت آمریکا نمی‌خواهد این «حملات غیرقابل قبول» ادامه داشته باشد و این کشور از «نظامیان و تاسیسات خود در خاورمیانه دفاع خواهد کرد».

«ناصر کنعانی» سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران امروز تاکید کرد: «گروه‌های مقاومت در منطقه در تصمیمات و اقدامات خود از جمهوری اسلامی ایران دستور نمی‌گیرند و جمهوری اسلامی ایران ضمن اینکه از توسعه درگیری در منطقه استقبال نمی کند، اما در تصمیمات گروه‌های مقاومت برای نحوه‌ی حمایت از ملت فلسطین و یا دفاع از خود و مردم کشورشان در برابر هر گونه تجاوز و اشغالگری دخالتی ندارد».

او تاکید کرد: «تکرار اتهام بی‌اساس به ایران، فرافکنی و نیز توطئه‌ی کسانی است که منافع خود را در کشیدن مجدد پای آمریکا به معرکه‌ای تازه در منطقه و تحریک آن در گسترش و تشدید بحران می‌بینند تا از این طریق مشکلات خود را پوشش دهند».

کربی که روز دوشنبه با چند شبکه آمریکایی از جمله ان‌بی‌سی، سی‌بی‌اس و سی‌ان‌ان گفت‌وگو می‌کرد، همچنین گفت آمریکا معتقد است گروه مقاومت «کتائب حزب‌الله عراق» حمله به پایگاه آمریکا در مرز اردن و سوریه را انجام داده است.

مقام آمریکایی تاکید کرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا گفته به حمله روز یکشنبه پاسخ خواهند داد و آن‌ها چنین اقدامی را انجام می‌دهند. 

کربی با این حال گفت: «ما همچنان در حال ارزیابی گزینه‌هایی برای پاسخ هستیم».

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار