کد خبر: ۲۳۲۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: کلمه «احساسی ندارم» امام در پاسخ به خبرنگار خارجی بد تعبیر شد. در حالی که منظور ایشان طلب نداشتن امام از مردم بود.

به گزارش شهرآرانیوز، حشمت‌الله قنبری در نشست چهارشنبه - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - در جمع خبرنگاران، گفت: امام خمینی در جهان معاصر و در ابعاد مختلف شخصیتی بی‌نظیر و منحصر به فرد بود.

وی ادامه داد: نظام سلطه در اوج آرامش خیال امام خمینی را ۱۴ سال به ترکیه و از آنجا به عراق و فرانسه تبعید کرد به خیال آن ایشان را از چشم مردم بیندازند، اما تاریخ نشان داد که استقبال مردم از امام تا چه حد بالا بود.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعال شدن ۲۸ کمیته در ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی به تشریح برنامه‌های ستاد تحت مسوولیتش برای دهه فجر ۱۴۰۲ پرداخت و سخنران روز ۱۲ بهمن را آیت الله اراکی اعلام کرد.

قنبری طوفان الاقصی را نشانه تاثیرگذاری جمهوری اسلامی در غزه دانست و گفت: نظام سلطه در غزه تحقیر شد و این مهم‌ترین اثرگذاری نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج مرزهایش است.

وی سخنران ۲۲ بهمن را هم رئیس‌جمهور اعلام کرد و افزود: دهه فجر یک میراث و یادگار به جا مانده است بنیانگذار جمهوری اسلامی است. این دهه همزمان با سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی از ساعت ۹ صبح روز ۱۲ بهمن در سراسر کشور جشن گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم در تهران در ساعت ۹.۳۳ لحظه ورود امام (ره) در مرقد امام خمینی آغاز می‌شود همچنین از گلدسته‌های مساجد و بقاع متبرکه راس این ساعت نوای االله اکبر پخش می‌شود. ناقوس کلیساها، سوت قطار‌ها و کشتی‌ها به صدا درخواهد آمد همچنین رژه موتورسواران (نیرو‌های مسلح) در مسیر حرکت امام خمینی در روز ۱۲ بهمن از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا (س) برگزار خواهد شد.

قنبری افزود: گلباران مسیر حرکت امام خمینی (ره) توسط بالگرد‌ها نیز انجام می‌شود. به دلیل تعطیلی در روز پنج شنبه، مدارس امروز شاهد برگزاری برنامه‌های پیروزی انقلاب بودند. ویژه برنامه گلباران جایگاه جلوس حضرت امام فردا ساعت ۱۱ صبح در کنار قطعه ۱۷ بهشت زهرا (س) انجام می‌شود. روز ۱۹ بهمن نیز مراسم مهمانی لاله‌ها در سراسر کشور برگزار خواهد شد که جزئیات برنامه متعاقبا اعلام خواهد شد.

رییس ستاد مرکزی بزرگداشت دهه فجر به این شرح است: اعزام ۷۲۰ گروه جهادی فعال به سراسر کشور، آماده سازی برنامه عطر مرتبط با انتخابات و اجرا در طول بهمن، برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی و مراسم عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا انجام می‌شود.

قنبری گفت: در عرصه ملی در گلزار شهدای بهشت‌زهرای تهران، در عرصه استانی در گلزار شهدای کرمان، در عرصه روستایی نیز روستای شهید آباد بهشهر مازندران، در عرصه شهرستانی گلزار شهدای اهل‌تسنن شهرستان دُرمیان خراسان جنوبی و گلزار شهدای ادیان توحیدی آرامستان شهدای ارامنه تهران گلباران خواهد شد.

وی ادامه داد: مراسم چهلم شهدای کرمان با محوریت شهادت زائران مظلوم کرمان در ایام دهه فجر و ۲۳ بهمن با همراهی هیئات و تشکل‌های مذهبی اجرای برنامه‌های اردویی برای خانواده شهدا، ایثارگران و دانش‌آموزان با نشان‌های شهدای انقلاب در شهر‌های مختلف انجام می‌شود. همچنین بهره‌مندی از راویان واقعی انقلاب، جانبازان و ظرفیت زندانیان به اسارت افتاده رژیم طاغوت در مبارزات پیروزی انقلاب اسلامی نیز از جمله برنامه‌های بهمن ۱۴۰۲ است.

قنبری گفت: ایرانی، ایرانی است و هر جا که باشد قابل تکریم و احترام است. هر فارسی زبان را ایرانی نمی‌گویند به همین دلیل با تشکیل کمیته بین‌الملل زمینه حضور ایرانیان خارج از کشور در سراسر جهان در مراسم دهه فجر ۱۴۰۲ را به وجود آوردیم.

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار