کد خبر: ۲۳۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
مهندس احمدرضا حیدرنیا مدیرعامل قدیمی ترین شرکت پتروشیمی کشور تاکید کرد:
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز با تشریح دستاوردهای این شرکت طی چهار دهه فعالیت پس از انقلاب تاکنون، تصریح کرد: این شرکت هم‌اکنون در مسیر جهاد اقتصادی قرار دارد.

پیشتازی پتروشیمی شیراز در مسیر جهاد اقتصادی

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز با تشریح دستاوردهای این شرکت طی چهار دهه فعالیت پس از انقلاب تاکنون، تصریح کرد: این شرکت هم‌اکنون در مسیر جهاد اقتصادی قرار دارد.

به گزارش تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی شیراز ، مهندس احمدرضا حیدرنیا در دومین روز از ایام‌الله دهه فجر با حضور در رادیو انقلاب و ویژه برنامه فصل شکفتن، ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بیان کرد: پیش از انقلاب پتروشیمی در کشور از تولید زیادی برخوردار نبود و تنها ۱.۷ میلیون تن در سال تولید داشتیم.

وی ادامه داد: اکنون با گذشت ۴۵ سال از انقلاب تولید ما از ۱.۷ میلیون تن به حدود ۶۰ میلیون تن رسیده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز اضافه کرد: اگرچه پس از انقلاب جنگ هشت ساله به ما تحمیل و کشور با یک رکود نسبی مواجه شد اما در حال حاضر ۷۰ پتروشیمی در کشور فعال است و تعداد زیادی هم در دست احداث و توسعه داریم.

مهندس حیدرنیا همچنین با بیان اینکه قدیمی ترین پتروشیمی کشور مربوط پتروشیمی شیراز با ۶۳ سال قدمت است، گفت:

اکنون تمام واحدهای این شرکت فعال و در حال تولید هستند.

 

تامین قطعات پتروشیمی شیراز تا ۲۵ سال آینده

وی تصریح کرد: علی‌رغم همه مشکلات برای تامین قطعات، اما تا ۲۵ سال آینده قطعات مورد نیاز به میزان کافی در پتروشیمی شیراز تامین شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز اضافه کرد: از جمله مسائلی که در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی همیشه مورد بحث برای مردم بوده، یکی مصارف و دیگری بحث زیست محیطی بوده است.

به گفته مهندس حیدرنیا، تنها ۸ درصد گاز طبیعی و همچنین آب کشور توسط پتروشیمی‌ها مصرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از رسالت‌های پتروشیمی، ارزآوری است و یک سوم ارز کشور را پتروشیمی‌ها تامین می‌کنند، باید تلاش کرد به سمتی حرکت کنیم که استمرار تولید، تداوم یابد و فکری هم به حال تامین گاز شرکت‌ها شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز به نقش پتروشیمی شیراز در تامین ارز کشور هم اشاره و بیان کرد: عمده محصول صادراتی ما اوره در سه رتبه صنعتی است که ارز آوری خوبی هم برای کشور دارد.

مهندس حیدرنیا در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این نکته که نگاه ما در جاهای مختلف باید بکار بردن تخصص در همان حوزه باشد، گفت: این مهم موجب می‌شود که پیشرفت و آبادی، سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی ادامه داد: اکنون زمان جهاد اقتصادی است؛ در جهاد اقتصادی نیاز است که همه کمک کنند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز تاکید کرد: مردم بدانند که کار و تلاش شبانه‌ روزی در کشور انجام می‌شود اما دشمن نمی‌گذارد و باید در این باره دستاوردها تبیین شود.

مهندس حیدرنیا همچنین با اشاره به گام‌های پتروشیمی شیراز در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز بیان کرد: رهبرانقلاب در سال ۹۰ با حضور در پتروشیمی عسلویه و بازدید از طرح‌های در دستور کار، نکته‌ای مبنی بر لزوم فعالیت پتروشیمی‌ها در حوزه مسئولیت اجتماعی و کمک به شهرها و شهرستان‌های اطراف متذکر شدند.

 

اشتغال به کار مستقیم ۲۸۰۰ نفر در پتروشیمی شیراز

وی با تصریح بر این نکته که رسالت نخست ما ایجاد اشتغال است، اعلام کرد: بالغ بر ۲۸۰۰ نفر به صورت مستقیم در پتروشیمی شیراز مشغول به کار هستند و علاوه بر آن حوزه حمل و نقل و ترابری، گمرک، کشتیرانی و …نیز فعال است و اشتغال خوبی ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز عنوان کرد: هر ساله بخشی از سود حاصل از درآمد این شرکت به حوزه مسئولیت اجتماعی اختصاص داده می‌شود.در شهرستان‌های مرودشت و شیراز هم بنا به نیاز و با هماهنگی با استاندار محترم فارس، در این حوزه هدفمند ورود کرده‌ایم.

مهندس حیدرنیا افزود: در حوزه پتروشیمی حرکت مطلوبی در بالادست، میان دست و در پایین نیز دست انجام شده که می‌طلبد از شتاب بیشتری برخوردار شود.به عنوان مثال؛ در شیراز و در حوزه پایین دست چندین طرح در دست اجرا داریم که طبیعتا در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و اشتغال جوانان کشور و استان نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد: اخیرا نیز با مصوبه هیئت مدیره این شرکت و در راستای حفظ محیط زیست، حمایت از یک گونه جانوری در استان فارس(خرس قهوه‌ای) را بر عهده گرفتیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز اعلام کرد که این شرکت، جزو اولین شرکت‌هایی در خاورمیانه است که با نصب سیستم CDM از بحث پالایش آنلاین آلودگی زیست محیطی استفاده می‌کند.

مهندس حیدرنیا با بیان اینکه در ابتدای انقلاب تنها ۱۷ محصول در پتروشیمی داشتیم و اکنون به ۱۲۱ نوع محصول رسیده است، گفت: پتروشیمی شیراز، در سال «مهار تورم و رشد» تولید گام‌های مؤثری برداشته است.عنوان مثال: رشد تولید ما در بهمن ماه امسال دو درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بوده است.

 

در پر قو بزرگ نشدیم

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به برگزاری دو رویداد مهم سیاسی، یکی انتخابات مجلس شورای اسلامی و دیگری مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه امسال، بر حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی تاکید و خاطرنشان کرد: هشت سال جنگ تحمیلی شوخی نبود.۱۲ ساله بودم که انقلاب شد و ۱۴ ساله بودم که جنگ آغاز شد.ما در پر قو بزرگ نشدیم و سختی‌های فراوانی را به چشم دیدیم و حالا هم افتخار می‌کنم که بسیجی هستم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز افزود: امروز سختی و مشکل وجود دارد و رهبرانقلاب هم بارها از وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم گلایه داشته‌اند اما امید داریم، چرا که پیشرفت‌های خوبی در صنعت نسبت به ۴۵ سال پیش انجام شده و ایران اکنون در عرصه پتروشیمی یکی از کشورهای بزرگ منطقه و دنیا محسوب می‌شود و علی‌رغم تحریم‌ها، فروش محصول داریم و ارزی آوری انجام می‌شود و این نشانه توانمندی است.

مهندس حیدرنیا همچنین از مردم خواست با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و پای صندوق‌های رأی در اسفندماه نشان دهند که با حمایت از انقلاب و میهن، علاوه بر مشت محکم در یاوه‌گویی‌های دشمنان، بر ایرانی بودن خود می‌بالند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار