کد خبر: ۲۳۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
امید ابراهیمی هافبک باتجربه تیم ملی: در نیمه دوم حتی یک موقعیت به ژاپن موقعیت ندادیم و این غیرت ایرانی بود که بچه ها از جان مایه گذاشتند که برنده شدیم.

بعد از پایان دیدار با تیم ملی ژاپن، ستاره‌های تیم ملی ایران نسبت به این برد دراماتیک و حساس واکنش‌های جالب‌توجهی داشتند.

به گزارش فوتبال 360، شاگردان امیر قلعه‌نویی در حساس‌ترین دوئل مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 موفق شدند کامبکی دراماتیک و جذاب را برابر ژاپن به‌ثبت برسانند. ژاپنی‌ها در نیمه نخست با برد یک‌گله به رختکن رفتند اما در نیمه مربیان شرایط به سود تیم ملی ایران تغییر کرد؛ به‌طوری‌که تیم ملی ایران توانست با درخشش و گلزنی محمد محبی و علیرضا جهانبخش پیروز شود تا تیم ملی ایران به جمع 4 تیم برتر قاره آسیا راه پیدا کند.

امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، رامین رضاییان، کریم انصاری‌فرد و علیرضا جهانبخش از جمله ستاره‌های تیم ملی ایران بودند که بعد از پیروزی مقابل ژاپن درباره این پیروزی مهم و انتقامی صحبت کردند. جنجالی‌ترین صحبت‌ها را در میان ستاره‌های تیم ملی، رامین رضاییان انجام داد که نسبت به مشکلات اقتصادی کشور واکنش نشان داد و در صحبت‌های خود با ابراز خرسندی از پیروزی به‌دست آمده، با جمله «دشمن شاد نشدیم» علیه منتقدان تیم ملی موضع‌گیری تندی داشت.

بنویسید چرا در هر تورنمنت، دلار آنقدر بالا می‌رود؟

رامین رضاییان در صحبت‌های خود بعد از دیدار با ژاپن گفت: «در روزهای بد، روزهایی که روزمان نیست، دوست داشتیم برخی کنارمان باشند، برخی از تیم‌ ملی حمایت کردند در رسانه‌ها اما برخی نیز قلم به دست دارند و می‌نویسند و دوست داریم که شرف داشته باشند. بنویسند چرا در هر تورنمنتی که می‌آییم دلار آنقدر بالا می‌رود و فشار به مردم می‌آید و مردم دغدغه‌شان زیاد می‌شود و این فشار به فوتبالیست‌ها وارد می‌شود. آنهایی که قلم دارید، جرات داشته باشید و این مسائل را بنویسید. بچه‌ها غیرت گذاشتند و دمشان گرم که پس از آن بازی سخت غیرت داشتند و توانستیم بازی را ببریم و دل مردم را شاد کنیم».

این غیرت ایرانی بود که بچه ها از جان مایه گذاشتند

امید ابراهیمی هافبک باتجربه تیم ملی درباره مسابقه امشب گفت: «شکر خدا بچه‌ها از جان مایه گذاشتند. در رختکن صحبت کردیم که چیزی را از دست نداده‌ایم. گلی که خوردیم در ۴۵ دقیقه اول یک شوک به تیم داد اما بعد از شوک بهتر شدیم. در نیمه دوم حتی یک موقعیت به ژاپن موقعیت ندادیم و این غیرت ایرانی بود که بچه ها از جان مایه گذاشتند که برنده شدیم. مبارک همه مردم باشد و خودم بعد از گل که در زمین بودم یک حس بغضی داشتم که مردم را احساس می‌کردم. به مردم تبریک می‌گویم و امیدوارم که به فینال برسیم و این خوشحالی ادامه‌دار باشد».

دست مردم ایران را می‌بوسم

سعید عزت‌اللهی که نمایش خوبی برابر ژاپنی‌ها داشت، درباره جدال با این تیم توضیح داد: «ابتدا خسته نباشید می‌گویم. فعل خواستن را صرف کردیم و نشان دادیم که اگر ایرانی بخواهد، هیچ نیرویی جلودارش نیست. امیدوارم خوشحالشان کرده باشیم. باز هم به بازیکنان تیم ملی و هواداران تبریک می‌گویم. دست همه مردم عزیز ایران را می‌بوسم که ما را دعا کردند و خدا را شکر شرمنده آنها نشدیم. ما بازی قبل ۱۲۰ دقیقه دویدیم و استرس پنالتی داشتیم. ریکاوری تیم کلا یک روز و خرده‌ای بود. دست تک‌تک بچه‌ها و کادر فنی را می‌بوسم که همگی همت کردند تا بدن‌ها برگردد و توانستیم به این بازی برسیم. برای ما مهم است از نظر ذهنی ریکاوری کنیم و در سه روز آینده آماده نیمه نهایی شویم».

به قلعه‌نویی گفتم جهانبخش پنالتی بزند

کریم انصاری‌فرد که در مسابقه امروز فرصت بازی به‌دست نیاورد، درباره پیروزی به‌دست آمده برابر تیم ملی ژاپن گفت: «واقعا نمی‌دانم چطور احساساتم را ابراز کنم‌. واقعا دست تک تک مردم عزیز کشورم را می‌فشارم و می‌بوسم. می‌دانیم که مردم در هر لحظه و در شرایط سختی که داشتند کنار تیم ملی بودند و ما را با همه وجود حمایت کردند. ما هم برای آنها تلاش می‌کنیم. امیرخان من را نگاه کرد گفت کی بزنه؟ گفتم فقط علی جهانبخش، گفت مطمئنی؟ گفتم بله! خدا را شکر به بهترین شکل ضربه پنالتی را گل کرد».

فعل خواستن را صرف کردیم و بردیم

علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی ایران هم بعد از نمایش موفقی که برابر ژاپن داشت و گل پیروزی تیم ملی ایران را به‌ثمر رساند، در جمع خبرنگاران گفت: «تنها کسی که کنار زمین گفت علی برو پنالتی را بزن کریم انصاری فرد بود. خدا را به‌خاطر این برد ارزشمند شاکریم. ژاپن تیم قابل احترامی بود اما فعل خواستن را در تیم ما دیدند مخصوصا وسط نیمه و زمانیکه یک بر صفر عقب بودیم بچه‌ها همه ایمان داشتند که می‌توانیم به بازی برگردیم. نیمه دوم باید با قلبمان بازی می‌کردیم تا مردم را خوشحال کنیم. خدا را شکر شرمنده مردم نشدیم. پنالتی را با همه وجودم زدم چرا که فشار ۹۰ میلیون ایرانی روی دوشم بود و خدا را شکر شرمنده مردم نشدم».

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار