کد خبر: ۲۳۲۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
بورس، اولین روز معاملاتی هفته را با رشد شاخص کل و هم‌وزن آغاز کرد و به ترتیب ۰.۱۸ درصد و ۰.۶۶ درصد بازدهی مثبت به ثبت رساندند.

به گزارش صدای بورس، بازار سرمایه در اولین روز معاملاتی هفته، با رشد سه هزار و ۸۱۰ واحدی گذراند و به سطح دو میلیون و ۱۱۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز که یکسان‌کننده اثر سهم است نسبت به روز گذشته یک رشد ۴ هزار و ۸۸۲ واحد را تجربه کرد. ارزش ۳۷۲ هزار معامله ۷۱ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

در بازار فرابورس نیز شاخص کل ۱۶۱ واحد نسبت به آخرین روز هفته گذشته رشد داشت و به سطح ۲۵ هزار ۵۷۸ واحد رسید. ارزش ۲۴۲ هزار معامله ۲۷۵ هزار میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

نمادهای مثبت و منفی

۳۳۷ نماد بازار مثبت و ۱۸۵ نماد از میان ۶۷۴ نماد بازدهی منفی داشتند و این بدان معناست که ۵۰ درصد نمادها سبز رنگ و ۲۷ درصد بازار قرمز شده بودند.

بیشترین‌ها

سمگا، فولاد، کرومیت و دی بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند.

دی، سمگا، شستا و شگستر بالاترین حجم معملاتی را به نام خود زدند.

نمادهای فارس، فولاد، فملی و شستا بیشتر از سایرین ارزش بازاری را داشتند.

در نمادهای رافزا، بپیوند، بگیلان و زفجر بیشترین قدرت خرید حقیقی به ثبت رسید.

تاپیکو، کگل و پارسان بیشترین تاثیر منفی و فخوز بیشترین مثبت را روی شاخص کل گذاشتند و در این بازار نمادهای داتام، شستا، خگستر و فولاد بیشترین تراکنش را داشتند.

در نمادهای خاهن، بکاب، سقاین و کالا فشار از سمت تقاضا نسبت به سایر نمادها برتری داشت.

صنایع پیشروی امروز

صنایعی که در اولین روز هفته توانستند بیشترین بازدهی را به ثبت برسانند، شامل گروه‌های پیمانکاری صنعتی، ‌زغال‌ سنگ، سایر مواد معدنی و قطعات خودرو بیشترین بازدهی است.

همچنین ۴ صنعت آهن و فولاد، خودرو، سرمایه‌گذاری و بانک‌ها و موسسات اعتباری، بیشترین تاثیر را روی شاخص داشتند.

صندوق‌های برتر

صندوق‌های سهامی رماس، آوا، شتاب و ثمین در جزو پربازده‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری شدند. همچنین صندوق‌های درآمد ثابت صنهال، بمان، نشان و رشد در میان درآمد ثابتی‌ها رکورد زدند.

کد خبر 489030
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار