کد خبر: ۲۳۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش مالیات بر ارزش افزوده در بودجه سال آینده نرخ تورم را افزایش می‌دهد که باید در این زمینه تجدید نظر شود.

عبدالعلی رحیمی مظفری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:درباره عواقب تورمی افزایش مالیات بر ارزش افزوده گفت: افزایش مالیات بر ارزش فزوده که در مجلس مصوب شد قطا و به طور 100 درصدی منجر به بروز تورم در جامعه خواهد شد. 

وی در ادامه بیان کرد: اینکه گفته می شود این افزایش مالیات بر ارزش افزوده بر افزایش قیمت کالاهای اساسی مردم تاثیری نخواهد داشت کاملا غلط است، مگر می شود این مالیات افزایش پیدا کند ولی بر افزایش قیمت این کالاها تاثیری نداشته باشد. 

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: اینکه گفته می شود افزایش مالیات بر ارزش افزوده تاثیری در تورم نخواهد داشت و این موضوع را کتمان می کنند.

وی در ادامه بیان کرد: قطعا وقتی این یک درصد را افزایش دهیم منجر به افزایش یک درصدی تورم و قیمت کالاها و خدمات در جامعه نخواهد شد بلکه تاثیری به مراتب بیشتر دارد. 

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه خاطرنشان کرد: کسی که در حال سرمایه گذاری است، تولید کننده، واسطه، حلقه میانی، مصرف کننده و تمام افراد موجود در این زنجیره از این افزایش مالیات بر ارزش افزوده تاثیر می پذیرند. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه ضمن ابراز نگرانی از معیشت مردم ضعیف بعد از اعمال این افزایش گفت: این افزایش در کنار تورم حاکم در کشور شرایط را برای مردم خیلی بد و اسف بار می کند و مردم طبقات پایین به شدت از این موضوع تاثیر خواهند پذیرفت.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه بیان کرد: اینکه برای تامین منابع لازم برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان، ماللیات بر ارزش افزوده را افزایش دهیم، در واقع تامین منابع از جیب بخشی از مردم برای اعطا به بخشی دیگر از مردم است، که رویه ای غلط است.

برچسب ها: نرخ تورم ، مالیات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار