کد خبر: ۲۳۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
بر اثر انفجار در خط لوله گاز سراسری در بروجن چهارمحال و بختیاری و خرمبید فارس، گاز چندین روستا، شهر و استان کشور قطع شد.

انفجار در خط لوله گاز سراسری در بروجن چهارمحال و بختیاری که به گفته مسئولان، بر اثر یک خرابکاری رخ داده است، موجب افت فشار، قطعی گاز شهری و قطعی گاز صنایع و ادارات چند استان شده است.

احتمال قطعی گاز و افت فشار به دلیل انفجار و آسیب خط لوله گاز 

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: تا زمانی که خط لوله انتقال ترمیم شود ممکن است در برخی نقاط در کشور و در چهارمحال و بختیاری افت فشار گاز را شاهد باشیم.

خسرو کیانی، در خصوص احتمال خرابکاری در انفجار خط لوله انتقال گاز در شهرستان بروجن، اظهار کرد: گزارش‌های فنی در این خصوص در حال بررسی است و تا این گزارش اعلام نشود، نمی‌توانیم خرابکاری را تأیید کنیم.

وی افزود: در هر صورت انفجار در خط لوله انتقال گاز رخ داده است و دلایل این اتفاق در حال بررسی است.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر اوضاع تحت کنترل است و مشکل خاصی وجود ندارد.

کیانی در خصوص وسعت آتش‌سوزی، عنوان کرد: آتش‌سوزی نقطه‌ای بوده و تنها لوله و گاز موجود در آن بوده است که دچار آتش شده است.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله شیرهای گاز بسته شدند و گازی که در لوله در محدوده بود سوخته است.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آتش‌سوزی در خط لوله سراسری رخ داده است، اضافه کرد: سعی شده است تا مشکلی در انتقال گاز در کشور وجود نداشته باشد.

کیانی بیان کرد: در هر صورت خط سراسری دچار آتش‌سوزی شده است و وقفه‌ای در آن ایجاد شده است، تا زمانی که خط لوله انتقال ترمیم شود ممکن است در برخی نقاط در کشور و در چهارمحال و بختیاری افت فشار گاز را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه ترمیم و اصلاح خط لوله انتقال گاز بستگی به این دارد که خط تا چه میزان دچار آسیب شده است، تاکید کرد: به همین جهت باید عملیات حفاری انجام تا مشخص شود خسارت‌ها در منطقه چقدر است.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه همه چیز تحت کنترل است، یادآور شد: مردم نگران نباشند، همه سعی و تلاش مسؤولان این است که همچنان خدمات‌رسانی گاز تداوم داشته باشد.

کیانی افزود: احیاناً اگر در منطقه‌ای افت فشار گاز گزارش شد، در حداقل زمان ممکن این مشکل رفع خواهد شد، ضمن اینکه پیش‌بینی‌هایی شده است تا سوخت دوم جایگزین شود و اگر ضرورت هم داشته باشد شرکت نفت آمادگی دارد که سوخت‌های دوم و سوم تحت عنوان سوخت‌های مایع یا گاز کپسولی را توزیع کند.

قطعی گاز در سمیرم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از محدودیت گازرسانی به صنایع بزرگ اصفهان و قطع شدن گاز در ۳۵ روستای بخش وردشت سمیرم خبرداد.

منصور شیشه فروش با اشاره به وقوع حادثه در خط لوله انتقال گاز در بروجن استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: همه تمهیدات انجام شده که گاز مشترکان خانگی در استان اصفهان قطع نشود.

وی افزود: محدودیت گازرسانی برای صنایع بزرگ اعمال شده است تا برای مناطق مسکونی و مشترکان خانگی مشکلی ایجاد نشود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در بخش وردشت سمیرم گاز ۳۵ روستا بر اثر این حادثه قطع شده است که تلاش می‌کنیم سوخت تأمین شود.

به گفته شیشه فروش در حال حاضر اکیپ‌های خصوصی تعمیراتی منطقه ۲ عملیات گاز برای تعمیر و بازسازی خط لوله در منطقه حضور یافته‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار