کد خبر: ۲۳۳۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
انتشار اسناد رد ادعای شهرداری
بر خلاف گفته شرکت اتوبوسرانی تهران هیج اتوبوس خرابی که از ایران خودرو دیزل خریداری شده است در سامانه ها نیست.

خط بازار نوشت: در چند روز اخیر اخبار متفاوتی از سوی ایران خودرو و شهرداری تهران درباره اتوبوس‌های تحویلی به شهرداری منتشر شده و هر کدام از طرفین قرارداد نیز موضوعاتی را مطرح کرده‌ اند؛ ابتدا علیرضا زاکانی شهردار تهران در صفحهفضای مجازی خود درباره علت نهایی کردن قرارداد واردات اتوبوس برقی با شرکت‌های چینی نوشت: «بر حسب وظیفه از خودروسازان داخلی هم خرید کردیم با اینکه قیمت بالاتری به ما دادند، اما به تعهدات خود عمل نکردند.»

در پاسخ به ادعای مطرح شده از سوی شهردار تهران، علیمردان عظیمی مدیرعامل ایران خودرو در مراسم رونمایی از محصول جدید ایران خودرو گفت: «۴۰ دستگاه اتوبوس برقی به شهرداری تهران تحویل دادیم و قرار بود ۲۰۰ میلیارد تومان به ما پرداخت کنند که هنوز ریالی به صورت نقدی پرداخت نشده است.»

پس از این اتفاقات،  علیزاده مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تهران  مدعی شد ۱۵۰ دستگاه اتوبوس از اتوبوس های خریداری شده در سامانه های آن شرکت متوقف شده است.

در خصوص این ادعا سندی دررسانه ها منتشر شده که ادعای شهرداری تهران را رد می کند . در این صورتجلسه به وضوح تصریح شده است که آن تعداد خودرو اعلام شده  در سامانه های اتوبوسرانی تهران متوقف نیست و  در واقع گفته های علیزاده مدیرعامل شرکت واحد مبنی بر وجود  ۱۵۰ دستگاه اتوبوس خراب را نقض می کند.

واردات اتوبوس منافع چه کسانی را تامین می‌کند؟

اختلاف دیگر این دو مجموعه بر سر نحوه تسویه بدهی می باشد که مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران می گوید موضوع اختلاف این شرکت با نحوه تسویه بدهی شرکت کارگزاری‌، مطلقاً ارتباطی با شهرداری تهران ندارد.

در سند دیگری وظایف هر قسمت از شهرداری تهران در خصوص انجام تعهدات را مشخص کرده است و تصریح شده که سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در هرصورت باید پاسخگوی تهعدات کارگزار باشد.

واردات اتوبوس منافع چه کسانی را تامین می‌کند؟

به خوبی روشن است که در این میان برخی با فرافکنی سعی بر آن دارد تا تلاشهای تولید کنندگان داخلی را زیر سوال ببرد و منافع عده ای در واردات اتوبوس تامین شود.  مساله ای که تنها بازنده اصلی آن شهروندان تهرانی هستند.

منبع: خط بازار

نام:
ایمیل:
* نظر: