کد خبر: ۲۳۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
موفقیت کم نظیری که حاصل اعتماد به دانش مهندسی بومی، استفاده از ظرفیت حداکثری تولیدکنندگان داخلی با رویکرد عدالت محوری و بهبود شاخص های کیفی است

توسل به داخلی ها محور حیات جاده مخصوص

به گزارش مردم سالاری آنلاین؛ آنچه که در دهه نود شمسی در شرکت محور خودرو به عنوان بزرگترین و تنهاترین کارخانه تولید انواع محور خودروهای تجاری در کشور گذشت چیزی نبود جز واردات کامل محور کامیون و متعاقب آن در سالیان آخر دهه مذکور استفاده از ظرفیت 60 درصدی داخلی سازی برای تولید حداکثر 2000 دستگاه از محور کامیون در سال بود. این در حالی است که در همین سال ها تولید محور اتوبوس به عنوان مهمترین محصول حمل و نقل عمومی و تیراژ محدود تولید محور کامیونت باری به طور کامل متوقف شده بود.

 
با آغاز قرن جدید شمسی راهی متفاوت در جاده مخصوص انتخاب شد. راهی که منجر به تولید بیش از 8 هزار دستگاه محور کامیون در سال با عمق داخلی سازی بیش از 90 درصد تولید انبوه محور اتوبوس، کامیونت و طراحی و همچنین تولید سه محصول جدید و پر نیاز کشور طی سالهای اولیه دهه جاری شده است.
 
موفقیت کم نظیری که حاصل اعتماد به دانش مهندسی بومی، استفاده از ظرفیت حداکثری تولیدکنندگان داخلی با رویکرد عدالت محوری و بهبود شاخص های کیفی است. هرچند گاهاً تحریم های خارجی و بعضاً داخلی سد محکمی در جهت توسعه داخلی است ولی مدیریت جهادی به همگان نشان داده که می توان با پشت کردن به منافع عده ای خاص می توان به موفقیت های ملی رسید و تحریم ها را بی اثر کرد.
 
تمرکز بر توسعه زنجیره تامین ساخت داخل، ارتقاء سطح دانش کمی و کیفی تولیدات، جذب حدود 10 هزار میلیارد ریال سرمایه سازندگان در توسعه و بروزرسانی ادوات و تجهیزات تولید، جذب بیش از 250 سازنده فعال و بالقوه از طریق فراخوان های متعدد و ارزیابی اولیه و مستمر توسط ارکان کیفی و مهندسی نهایتاً منجر به افزایش ظرفیت تولید، تامین بیش از 40 میلیون انواع قطعه، کاهش وارادات محض و جلوگیری از حدود 4 میلیون دلار ارز از کشور طی سال 1402 لغایت تاکنون گردیده است.
 
در حال حاضر مهم ترین هدف، تولید انبوه محور تریلر با برند داخلی برای نخستین مرتبه در کشور جهت استفاده شرکت های کاربری ساز داخلی و کاهش حجم واردات این محصول به کشور است که علاوه بر آن، تولید انبوه محور کشنده آتامان، تولید انواع سیبک چرخ خودروسازی تجاری و سواری و برنامه ریزی حذف فرآیند واردات و داخلی سازی محور کشنده H5 فوتون نیز در صدر برنامه های آتی قرار گرفته است.
 
 
نام:
ایمیل:
* نظر: