کد خبر: ۲۳۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور و افزایش سرعت وزش باد در شرق کشور خبر داد.

برف و باران در راه است

صادق ضیاییان براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: امروز (اول اسفند) در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان مازندران، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، اصفهان و شمال و ارتفاعات تهران و البرز بارش و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: چهارشنبه (۲ اسفند) در شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و پنجشنبه (۳ اسفند) در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی بارش پراکنده رخ خواهد داد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: از اواخر وقت جمعه (۴ اسفند)  بارش در نوار شمالی کشور شروع می‌شود و گستره آن شنبه (۵ اسفند) مناطقی از شمال غرب، غرب، مرکز، استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و جنوب شرق را در بر می‌گیرد.

وی ضمن بیان اینکه بارش طی این پنج روز در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف است، گفت: سرعت وزش باد امروز و فردا در شرق و جنوب شرق و شنبه و یکشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق افزایش می‌یابد که در برخی از این مناطق موجب خیزش گرد وخاک خواهد شد همچنین دمای هوا از امروز تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور افزایش می‌یابد.

 ضیاییان در ادامه اظهار کرد: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان از امروز تا یکشنبه به تناوب مواج پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر نیز شنبه و یکشنبه مواج است.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشوردرباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲ اسفند) کمی ابری تا نیمه ابری وغبار محلی، در اواخر وقت با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه( ۳ اسفند) نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد، به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۶- و ۷-  درجه سانتیگراد و اهواز و بندرعباس و با بیشینه دمای ۲۴ و ۲۷  درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار