کد خبر: ۲۳۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
نشست شهردار،اعضای شورای شهر،امام جمعه و اصحاب رسانه استان البرز پیرامون تشریح اقدامات انجام شده در مدیریت شهری برای افزایش کیفیت خدمات و رفع مشکلات شهری برگزار شد.

ثبات مدیریت شهری کمالشهر باعث افزایش کیفیت خدمات شهری شده است

جلیل کریمی: نشست شهردار،اعضای شورای شهر،امام جمعه و اصحاب رسانه استان البرز پیرامون تشریح اقدامات انجام شده در مدیریت شهری برای افزایش کیفیت خدمات و رفع مشکلات شهری برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهرکمالشهر در این نشست ضمن خیرمقدم به اصحاب رسانه در جملاتی اصحاب رسانه را بازوی توانمند مدیریت شهری در بیان عملکرد آنها عنوان کرد و گفت: چنانچه اصحاب رسانه در کنار مدیریت شهری نباشند عملکرد آنها به خوبی برای شهروندان تببین نمی شود و مطالبه گری آنها در خصوص مسائل مختلف باغث می شود مدیران پاسخگوی عملکرد خود باشند.

رمضان شهبازی از خرید ماشین آلات جدید عمرانی و خدماتی به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود :ساخت سکوی مکانیزه زباله و پارک سه هکتاری نیمه تمام دوره چهارم شورا ازمهمترین اقدامات سال جاری برشمرد.

وی عدم استقرار نمایندگی ادارات در شهر پرجمعیت کمالشهر را از مهمترین مشکلات عنوان کرد و افزود: بسیاری از وظایف دستگاه های اجرایی بر مدیریت شهری کمالشهر تحمیل شده است. شهبازی از اصحاب رسانه درخواست کرد تمام توان خود را برای تشویق مردم به حضور در انتخابات پیش رو به کارگیرند.

امام جمعه کمالشهر نیز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه وتاکید براهمیت شغل خبرنگاری گفت:خبرنگاران و صاحبان رسانه علمداران جهاد تبیین هستند .

حجت الاسلام نورپوربا بیان اینکه رسالت  شما خبرنگاران این است که خدمات نظام اسلامی را به خوبی منعکس و تبیین کنید افزود:خبرنگاران عزیز زبان گویای مردم هستند و به صورت منطقی مسائل و مشکلات شهر و مردم شریف را منعکس می کنند لذا  در این برهه حساس نیاز است تا اصحاب رسانه با تزغیب افکار عمومی برای شرکت در انتخابات زمینه ایجاد حماسه ای دیگر را فراهم کنند.

شهردار کمالشهر نیز با تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان در سخنانی گفت: موضوع مطالبه‌گری و پاسخگویی به افکار عمومی با حضور خبرنگاران رنگ و بوی خاصی به خود می‌گیرد و هر مسئول باید در جایگاه خود پاسخگوی عملکرد خودش باشد.

محمد اسدی با بیان اینکه قطعاً پاسخگویی به مطالبات خبرنگاران که همان مطالبات مردمی است می‌تواند مدیریت شهری را در ارائه خدمات بهتر یاری کند،افزود:هرچند در مباحثی مانند مباحث بودجه‌ای و یا مدیریت شهری نواقص و مشکلاتی وجود دارد اما اقدامات بسیار خوبی در حوزه شهر کمالشهر انجام شده است.

وی ادامه داد:مدیریت شهری کمالشهر فراز و فرودهای زیادی در طول این سال‌ها داشته اما با ثبات مدیریتی که به وجود آمده امیدواریم بتوانیم در کنار اعضای شورای شهر منشأ خدمات خوبی برای شهروندان باشیم چرا که ثبات مدیریت شهری قطعاً امنیت و آرامش خاطر را برای مجموعه خدمات رسانی به همراه خواهد داشت و نفع آن به شهروندان برمی‌گردد.

شهردار کمالشهر سپس به موشوع املاک قولنامه ای اشاره کرد و گفت:بخش عمده املاک این شهر فاقد سند ثبتی است  اما با پیگیری استاندار البرز و همراهی دستگاه قضایی مشکل سند ثبتی املاک اوقافی در کمالشهر برطرف شد.

اسدی با اشاره به اینکه بخش دیگری از املاک که سال ۹۹ و قبل از آن مجوز ساخت از شهرداری دریافت کرده اند زمینه صدور سند ثبتی آنها فراهم شده است، ادامه داد: از یک ماه پیش نیز کار صدور سند ثبتی برای این املاک آغاز شده است.

وی ، وجود اراضی خالصه، اوقافی و قولنامه ای را از مشکلات بزرگ بر سر راه صدور اسناد ثبتی در کمالشهر عنوان کرد و گفت : با پیگیری های به عمل آمده بخشی از این مشکلات مرتفع شده اما بخش دیگر به قوت خود باقی است.

شهردار کمالشهر وجود ۲۴۴ هکتار بافت فرسوده شهری را از دیگر مشکلات برشمرد و خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی با شورای شهر هیچ عوارضی بابت ساخت وساز در این بافت ها دریافت نخواهد شد.

اسدی عدم استقرار نمایندگی ادارات در شهر پرجمعیت کمالشهر را از مهمترین مشکلات برشمرد و افزود: بسیاری از وظایف دستگاه های اجرایی بر مدیریت شهری کمالشهر تحمیل شده است.

نائب رئیس شورای اسلامی کمالشهر با اشاره به مشکلات خرمدشت از نظر فقر، امنیت و سرانه‌های آموزشی، ورزشی و … گفت: این منطقه حتی از وجود یک بانک نیز بی بهره بود که با تلاش مدیریت شهری، شعبه بانک سپه در این منطقه مستقر و مشکل حل شد. در دهه مبارک فجر امسال کلنگ احداث پارک ورودی خرمدشت بر زمین زده شد.

سعید بهرامی، افزود: منطقه پیشاهنگی با حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت فاقد یک کلانتری و داروخانه بوده و از نظر امنیتی زیر نظر خرمدشت است و کلانتری مستقر در خرمدشت باید امنیت پیشاهنگی را نیز تأمین کند؛ به همت مدیریت شهری نیز داروخانه شبانه روزی در این محدوده فعال شد. سکوی زباله خرمدشت بین دو مدرسه ابتدایی قرار دارد که پس از تلاش‌های فراوان مقرر شد مسقف و مکانیزه شود.

عضو شورای اسلامی کمالشهر با بیان اینکه بودجه شهرداری  را معمولا 60 درصد جاری و 40 درصد عمرانی تشکیل می دهد گفت : امسال بودجه کمالشهر چهارهزارو۲۰۰ میلیارد ریال بود که با تصویب متمم به ۶ هزارو۱۰۰ میلیارد ریال رسید.

حسن زارع رقیع با  اشاره به اینکه بودجه سال آینده کمالشهر ۹ هزار میلیارد ریال مصوب شده که ۵۵ درصد عمرانی و ۴۵ درصد جاری است، افزود: امیدواریم با اقداماتی که در زمینه عمرانی در شهر انجام شده بتوانیم رضایت خاطر شهروندان را فراهم سازیم.

عضو شورای اسلامی کمالشهر نیز با بیان اینکه تراکم دانش آموزی در کمالشهر پس از بندرعسلویه بالاترین تراکم کشوری است، گفت یکی از مشکلات این شهر کمبود فضای آموزشی برای دانش آموزان است.

سیدموسی حسینی  با اشاره به اینکه هرچند مدیریت شهری برای شاداب سازی فضاهای آموزشی موجود هزینه پرداخت می کند اما به لحاظ فضای آموزشی دانش آموزان با مشکل هستند،افزود : تراکم دانش آموزی در بسیاری از کلاس های درس کمالشهر بالای ۵۰ نفر است و امیدواریم با کمک اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و خیرین بتوانیم این مشکل را به حداقل برسانیم.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کمالشهر نیز با بیان اینکه نهضت آسفالت این شهر کلید خورده است، گفت : بخش زیادی از معابری طی روزهای اخیر آسفالت و بهسازی شد ضمن آنکه هفته آینده ۲۰ هزار مترمربع آسفالت در معبر این شهر پخش می شود.

مجید گلزار زیرک با بیان اینکه ۲۸۰ میلیارد اعتبار در روزهای اخیر صرف آسفالت معابر کمالشهر شده است، افزود: طی یکسال اخیر هفت هزار متر جدولگذاری و۲ هزارو۲۰۰ متر مربع پیاده روسازی در کمالشهر انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی خط اتوبوس رانی تندرو از برنامه های مدیریت شهری کمالشهر برای رفاه حال شهروندان است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: