کد خبر: ۲۳۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷
طرح ادعایی در برنامه ورزش و مردم مبنی بر این که پرسپولیس و استقلال نمی توانند با هم به آسیا بروند باعث شد تا این قضیه را بررسی کنیم.

ماجرا از جایی آغاز شد که یکی از مجریان برنامه ورزش و مردم  گفت: باید تکلیف مالکیت مشترک پرسپولیس و استقلال مشخص شود. پارسال استقلال حذف شد و شاید امسال مجبور شوند پرسپولیس را کنار بگذارند چون امکان حضور همزمان این دو تیم در آسیا وجود ندارد!
در واکنش به این صحبت‌ها باشگاه پرسپولیس بلافاصله بیانیه داد و اصل ماجرا را تکذیب کرد. در قسمتی از بیانیه قرمزها آمده: «اخذ مجوز حرفه‌ای نوبتی نیست. سال گذشته اگر متأسفانه باشگاه دیگر (استقلال) نتوانست مجوز را دریافت کند هیچ ربطی به مالکیت مشترک نداشت. این یک دروغ بزرگ در فضای مجازی و از سوی افراد غیر مسئول و دروغ‌پرداز بود.»
پرسپولیسی‌ها اعتقاد دارند که امسال هم مشکل خاصی برای حضور در آسیا ندارند. از طرفی علی خطیر بارها و بارها به هواداران استقلال قول داده که تیم‌شان امسال در صورت قهرمانی یا نایب‌قهرمانی به آسیا برود. البته ببینید کار فوتبال ایران به کجا کشیده که حضور در آسیا هم تبدیل به آرزوی هواداران پرسپولیس و استقلال شده است. اما آیا واقعاً ماجرای مالکیت مشترک نقشی در حذف پارسال استقلال داشت؟ در این مورد کاظم اولیایی عضو سابق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای گفت: «این فقط حرف آن مجری است و حرف کمیته صدور مجوز حرفه‌ای نیست. AFC تمام مسائل را در نظر می‌گیرد و اینکه پرسپولیس و استقلال نوبتی به آسیا بروند هم صحت ندارد.»
نکته اینجاست که دو سال قبل پرسپولیس و استقلال با هم از آسیا حذف شدند. پس طبعاً حضور در آسیا نمی‌تواند نوبتی باشد و به هر حال ما باید خواسته‌های AFC را بر خلاف میل باطنی (!) رعایت کنیم. الان هم بابت ماجرای مالکیت مشترک که بارها و بارها هشدار داده شده، پرسپولیس و استقلال تا ۱۱ فروردین مهلت دارند (در واقع وزارت ورزش و سایر دستگاه‌ها مهلت دارند) وگرنه هیچ بعید نیست دوباره همین مسئله دستاویزی شود برای حذف یکی از این دو تیم و شاید هم هر دو تیم. البته که سایر مسائل مثل طلبکاران خارجی، نداشتن ورزشگاه اختصاصی، حق پخش تلویزیونی و... هم مهم است ولی اینکه دوستان یک‌بار برای همیشه به سمت حل مشکل مالکیت مشترک نمی‌روند،در نوع خود جالب است. 

برچسب ها: استقلال ، پرسپولیس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار