کد خبر: ۲۳۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
اقتصادنیوز : طبق اعلام وزارت کار، شماره تلفن «۶۳۶۹» برای اعلام شکایت و انتقاد از محل‌های اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی (یعنی فروشگاه‌ها) تعیین شده است.

به گزارش اقتصادنیوز، یارانه کالابرگ الکترونیکی که در قالب طرح فجرانه از روز ۱۷ بهمن ماه به مشمولان اختصاص پیدا کرده است، قرار است تا تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ تداوم داشته باشد. طرحی که تاکنون با استقبال خوبی همراه شده و مورد توجه مردم قرار گرفته است.

در این طرح ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر به مشمولان اختصاص پیدا خواهد کرد.

در این طرح همچنین برای هفت دهک اول درآمدی شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است و برنامه شما این فرصت را در اختیار مشمولان قرار داده است تا بتوانند به راحتی از اطلاعات مربوط به فروشگاه های عرضه کننده محصولات و همچنین آدرس و مشخصات آن ها استفاده کنند.

همچنین طبق آخرین آماری که علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ارائه کرده است، بیش از ۱۰ میلیون خانوار یعنی حدود ۶۰ درصد افراد مشمول یارانه از این طرح استقبال کردند. اما در پی استقبال از این طرح، بسیاری خواهان دریافت این کالابرگ الکترونیکی هستند و سوالاتی نیز در ذهن شان ایجاد شده است. همچنین بسیاری نسبت به شرایط عرضه کالاها در مراکز و فروشگاه های مشخص شده شکایت دارند. موضوعی که وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی هم به آن ورود کرده و شرایط مشخصی را برای اعلام این اعتراضات فراهم آورده است.

خبر مرتبط
قیمت جدید کالاهای اساسی در بازار + جدول

در ادامه قیمت برخی کالاهای اساسی در بسته بندی فروشگاهی می‌آید .

اگر به نحوه فروش در طرح کالابرگ اعتراض دارید به این شماره اعلام کنید

طبق اعلام این وزارتخانه شماره تلفن «۶۳۶۹» برای اعلام شکایت و انتقاد از محل‌های اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی (یعنی فروشگاه‌ها) تعیین شده است. براساس گزارش ایلنا، همچنین افراد می‌توانند با مراجعه حضوری به ادارات کل کار مناطق، استان‌ها و… طرح شکایت کنند.

عدم همکاری برخی از فروشگاه‌های زنجبیره‌ایِ طرف قرارداد برای ارائه‌ خدمات و اعلام‌ عدم اتصال به شبکه، یکی از انتقاداتِ مطرح در طول اجرای طرح بود که وزارت کار در این رابطه اعلام کرده است که از ماه اردیبهشت تقریبا تمام فروشگاه‌های طرف قرارداد با وزارت تعاون شعب خود را ملزم به اتصال به شبکه وزارت تعاون برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی خواهند کرد.

چند نکته مهم درباره فروشگاه‌های عرضه کنند کالاهای طرح فجرانه

اما وزارت کار به چند نکته مهم برای مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی پرداخته است که نیازمند توجه هنگام مراجعه به مراکز عرضه است، متقاضیان باید دقت کنند که اگر فروشگاهی اعلام کرد که شرطِ بهره‌مندی از کالابرگ الکترونیکی، خرید چند کالای دیگر است، تخلف کرده است و مردم می‌توانند از طریق مراجعه به ادارات کار وزارت تعاون در شهرها و یا سامانه تلفنی به‌روز شده و شماره‌ی ۶۳۶۹ تماس گرفته و اسم، کد و محل دقیق فروشگاه را اعلام کنند تا با متخلفین برخورد و سامانه اتصال فروشگاه بسته شود. 

همچنین اگر فروشگاهی گران‌فروشی کرد یا در محاسبه ضرب و تقسیم یارانه تخلفی انجام داد چه باید کرد؟ در این رابطه، هم سازمان تعزیرات مداخله می‌کند و هم مردم می‌توانند از طریق راه‌های اعلام شده طرح شکایت کنند.

بهترین زمان برای تماس با شماره مربوطه درباره طرح کالابرگ

اما بهترین زمان برای تماس با این شمار که وزارت کار اعلام کرده است، چه ساعتی است؟براساس اعلام این وزارتخانه در ساعات غیر شلوغ روز مثل بعد از ظهر و شب یا ابتدای صبح بهترین زمان برای تماس با سامانه است. ظهر و عصر که ساعات شلوغ است، شهروندان باید چند دقیقه پشت صف انتظار برای پاسخ به سامانه تلفنی بمانند.

یکی دیگر از سوالات مهم مخاطبان به امکان جابه‌جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی اختصاص دارد، موضوعی که البته طبق اعلام مسئولان امکان جابه‌جایی اعتبار در گروه لبنیات (شیر، ماست، پنیر) امکان‌پذیر است و هر کالایی اعتبار خود را داراست.

همچنین برخی نگران کسر اعتبار کالابرگ الکترونیک از یارانه نقدی معیشتی هستند، این موضوع هم بارها توسط مقامات مربوطه تکذیب شده است و در طرح جدید کالابرگ الکترونیکی فقط از اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی تخصیصی به کد ملی سرپرست خانوار کسر شده و یارانه‌بگیران یارانه خود را به صورت نقدی، ماهانه و مجزا دریافت خواهند کرد.

لازم به ذکر است که اعتبار به کد ملی سرپرست خانوار تخصیص یافته است و از کلیه کارت‌های بانکی سرپرست خانوار قابلیت خرید وجود دارد. اعتبار به حساب بانکی واریز نمی‌شود. این اعتبار برروی کد ملی تخصیص و از کلیه کارت‌های بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است، قابلیت خرید وجود دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار