کد خبر: ۲۳۳۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۰
دادستان اردبیل گفت: هیچ گونه مماشاتی را با متخلفان انتخاباتی نخواهیم داشت.

جلال آفاقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار داشت: ما هیچ گونه مماشاتی را با متخلفان انتخاباتی نخواهیم داشت و با تشکیل پرونده سعی خواهیم کرد به سرعت به تخلفات انتخاباتی خارج از نوبت رسیدگی و احکام مورد نظر را نیز صادر کنیم.

دادستان مرکز استان اردبیل، بیان کرد: رسیدگی به گزارش‌ها و شکایات واصله از جرایم مرتبط که علاوه بر تعقیب کیفری می‌تواند نتیجه و صلاحیت نهایی را تحت‌الشعاع قرار دهد، به صورت خارج از نوبت و در شعب ویژه جرایم انتخاباتی رسیدگی می‌شود.

جلال آفاقی ادامه داد: رسیدگی به گزارش‌ها و شکایات واصله از جرایم مرتبط که علاوه بر تعقیب کیفری می‌تواند نتیجه و صلاحیت نهایی را تحت‌الشعاع قرار دهد، به صورت خارج از نوبت و در شعب ویژه جرایم انتخاباتی رسیدگی می‌شود.

دادستان مرکز استان اردبیل تصریح کرد: هرگونه خرید و فروش مستقیم یا غیرمستقیم رأی یا فعالیت و تبلیغات انتخاباتی مستقیم و غیرمستقیم از طریق توزیع اقلام و لوازمی که برای دریافت‌ کننده جنبه انتفاعی داشته باشد، اعطای کمک‌های نقدی و غیرنقدی به اشخاص حقیقی و حقوقی، اماکن عمومی و مذهبی، هیئت‌ها و امور خیریه، اعطای وام، پاداش و یا امتیازات از زمان ثبت‌نام در انتخابات، جرم محسوب می‌شود.

وی افزود: گزارش‌ها حکایت از حضور مقتدرانه مردم در انتخابات دارد به طوری که در برخی از شعب از ساعت 7:30 صبح مردم در صف رأی دادن بوده و بیش از یک ساعت منتظر ثبت حضور خود هستند.

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل گفت: با گذشت 2 ساعت از آغاز رأی‌گیری هنوز گزارشی از تخلفات در اخذ رأی گزارش نشده و در استان اردبیل انتخابات با امنیت کامل در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: این حضور گسترده مردم نشان از بها دادن آنها به انقلاب، ارزش‌ها و دستاوردهای آن است و قطعاً متولیان امر نیز باید قدر این موهبت مشارکت مردم را بدانند و اجازه ندهند تا به حیثیت و اقتدار کشور صدمه و لطمه‌ای وارد شود.

.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار