کد خبر: ۲۳۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
جمعی از کارشناسان و مدیران اتحادیه جهانی گاز (IGU) در قالب کارگروه کاربری گاز طبیعی با هدف شناخت و آشنایی با ظرفیت های عظیم پایتخت انرژی ایران، از مجتمع گاز پارس جنوبی بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، کارگروه کاربری گاز طبیعی اتحادیه جهانی گاز، از بخش های مختلف پالایشگاه دیدن و کارشناسان و متخصصان پالایشگاه سوم توضیحاتی در مورد حجم و ظرفیت تولید و فرایند کار پالایشگاه برای آنان ارایه کردند. 

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ابتدای این بازدید، درنشستی درمحل سالن اجتماعات پالایشگاه اول در جمع بازدید کنندگان گفت: توسعه پالایشگاه های پارس جنوبی سرعت بسیار بالایی دارد، طوریکه تولید 57 درصد گاز کشور امروز در این مجتمع محقق می شود و بزودی در سال 2018 به 82 درصد معادل 850 میلیون مترکعب در روز خواهد رسید. 

مسعود حسنی افزود: این حجم تولید با حضور بیش از 21 هزار نفر نیروی انسانی متخصص محقق خواهد شد که در نوع خود در جهان بی نظیر است. 

وی اضافه کرد: یکی از اصلی ترین اهداف ما در مجتمع گاز پارس جنوبی، حمایت و حفاظت تمام و کمال از محیط زیست و تحقق حداکثری تولید سبز است که در این ارتباط پروژه های بسیار بزرگی عملیاتی شده که از آن جمله می توان به پروژه های به صفر رساندن مشعل سوزی و هدررفت انرژی در پالایشگاه ها و حمایت از جنگل های حرای خلیج نایبند عسلویه نام برد. 

کارشناسان و مدیران اتحادیه جهانی گاز در پایان این بازدید با حضور در ساحل خلیج نایبند، از طرح های حمایتی و توسعه ای مجتمع گاز پارس جنوبی در جنگل های حرا دیدن کردند. 

اعضای کارگروه اتحادیه جهانی گاز متشکل از نمایندگان کشورهای برزیل، روسیه، کلمبیا، کانادا، پرتقال، اسکاتلند، آلمان و کره ی جنوبی است. 

طرح های توسعه میدان گازی پارس جنوبی در شهرستان های عسلویه و کنگان در جنوب استان بوشهر در دست اجراست.

هم اکنون 24 فاز توسعه ای در این میدان گازی اجرایی شده که به بهره برداری از 12 فاز و بخش هایی از دیگر فازها در دست اجرا روزانه 450 میلیون متر مکعب گاز در این منطقه تولید می شود. 

نام:
ایمیل:
* نظر: